۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۹

ویندوز 10 محبوب‌تر از ویندوز 11

ایتنا - آخرین آمار نشان می‌دهد که شکاف بین کاربران ویندوز 10 و ویندوز 11 افزایش یافته است. به این معنی که افراد بیشتری هنوز به سیستم عامل قدیمی مایکروسافت پایبند هستند.
ویندوز 10 محبوب‌تر از ویندوز 11


با توجه به آخرین آمار StateCounter، ویندوز 10 همچنان از آخرین نرم‌افزارهای ویندوز 11 پیشی می‌گیرد، و در یک پیشرفت شگفت‌انگیز، به نظر می‌رسد که این شکاف حتی بزرگ‌تر شده است. تعداد کاربران ویندوز 10 در ماه آوریل افزایش یافت در حالی که تعداد کاربران ویندوز 11 کاهش پیدا کرده است.

ویندوز 10 سهم 69.89 درصدی در بازار داشت (69.07 درصد نسبت به مارس 2024 افزایش داشت) از سوی دیگر، ویندوز 11 به 26.1 درصد کاهش یافت، یعنی 28.16 درصد در فوریه 2024.

لازم به ذکر است که این اعداد رسمی از سوی مایکروسافت اعلام نشده‌اند، اما همچنان برای این شرکت بسیار نگران کننده است، به خصوص که تا کمتر از 18 ماه دیگر، پشتیبانی رایگان از ویندوز 10 به پایان می‌رسد و این بدان معناست که رایانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند بیشتر آسیب‌پذیر خواهد شد. کاربران همچنین ویژگی‌های مهم و ارتقاء لپ‌تاپ خود را از دست خواهند داد.

آخرین مهلت تعیین شده توسط مایکروسافت اکتبر 2025 است، به این معنی که تقریباً زمان آن رسیده است که کاربران ویندوز 10 تغییر بزرگ را انجام دهند (ارتقا به ویندوز 11)، اگرچه به نظر می‌رسد اکثر آنها از آنچه در حال حاضر استفاده می‌کنند راضی هستند.

 


باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا مایکروسافت مجبور می‌شود این تاریخ خاموش شدن را به تعویق بیندازد یا خیر، اما در حال حاضر نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این شرکت به کاربران ویندوز 10 اجازه می‌دهد به مدت طولانی‌تر از برنامه‌ریزی اولیه این غول فناوری، به آن دسترسی داشته باشند.

یکی از به‌روزرسانی‌های اخیر، که مربوط به آپدیت‌های امنیتی است تا سال 2028 در دسترس خواهد بود. همچنین تأیید شده است که این به‌روزرسانی برای کسب‌وکارها 61 دلار در سال هزینه دارد و کاربران همچنان منتظر اعلام قیمت مصرف‌کننده هستند.

جیسون لزنیک از مقامات مایکروسافت هنگام اعلام بهبود سیستم عامل ویندوز 10 گفت: "پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 در 14 اکتبر 2025 پایان می‌یابد و رایانه‌های شخصی می‌توانند در برنامه پولی Extended Security Update ثبت نام کنند. آنها به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم را برای دستگاه‌های خود دریافت می‌کنند.»

با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنوز از ویندوز 10 استفاده می‌کنند، این امکان وجود دارد که این سیستم عامل محبوب بیشتر از آنچه همه ما فکر می‌کردیم دوام بیاورد.
کد مطلب: 78864
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام