۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۷

حملات سایبری به شبکه درمانی، ایالات متحده را فلج می‌کند

ایتنا - آسنسیون (Ascension)، یکی از سیستم‌های مراقبت بهداشتی بزرگ در ایالات متحده با 140 بیمارستان در 19 ایالت، اواخر پنجشنبه اعلام کرد که یک حمله سایبری باعث اختلال در برخی از بیمارستان‌های آن شده است.
حملات سایبری به شبکه درمانی، ایالات متحده را فلج می‌کند
آسنسیون (Ascension)، یکی از سیستم‌های مراقبت بهداشتی بزرگ در ایالات متحده با 140 بیمارستان در 19 ایالت، اواخر پنجشنبه اعلام کرد که یک حمله سایبری باعث اختلال در برخی از بیمارستان‌های آن شده است.

به گزارش ایتنا، آسنسیون در بیانیه‌ای گفت:« سیستم‌هایی که در حال حاضر در دسترس نیستند شامل سیستم پرونده الکترونیک سلامت است که به بیماران امکان می‌دهد سوابق پزشکی خود را مشاهده کنند و با ارائه‌دهندگان درمانی ارتباط برقرار کنند و همچنین برخی از سیستم‌های تلفن و سیستم‌های مختلفی که برای سفارش آزمایش‌ها و داروهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند، هستند.»

شعبه مستقر در سنت لوئیس اعلام کرد که در برخی موارد، مراقبت‌های اورژانسی نیز تحت تأثیر قرار گرفته و آمبولانس‌ها از مراکز پزشکی خاصی منحرف می‌شوند. آسنسیون گفت: «در حال حاضر چندین بیمارستان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی هستند تا از تریاژ فوری موارد اورژانسی اطمینان حاصل شود.» 

 


برخی از عمل‌ها، آزمایش‌ها و ویزیت‌های غیر اضطراری نیز به تعویق می‌افتند زیرا آسنسیون در حال مقابله با هک سایبری است. این سیستم مراقبت‌های بهداشتی غیرانتفاعی گفت:« تحقیق و بازسازی ما به زمان نیاز دارد تا تکمیل شود و ما جدول زمانی برای تکمیل نداریم.»

آسنسیون همچنین دارای بیش از 40 مرکز زندگی سالمندان است. حمله سایبری به آسنسیون تنها یکی از مجموعه‌ حملاتی است که سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش سی ان ان، در ماه فوریه، Change Healthcare، زیرمجموعه غول مراقبت‌های بهداشتی UnitedHealth Group، مورد حمله باج افزاری قرار گرفت که صدور صورت حساب در داروخانه های سراسر کشور را مختل کرد و اطلاعات شخصی یک سوم آمریکایی‌ها را به خطر انداخت. اندرو ویتی، مدیر عامل شرکت، در این ماه به کنگره گفت،UnitedHealth  برای محافظت از داده‌های بیماران، 22 میلیون دلار به جنایتکاران پشت این حمله پرداخت.
 
کد مطلب: 78925
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام