۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۹

ولایتی: کسانی که می‌گویند برنامه دو ساله دارم، برای امروز چه می‌کنند؟

ایتنا- علی اکبر ولایتی، یکی از سخنرانی‌های پیش از انتخابات خود را در مرکز ملی فناوری مجازی انجام داده بود.
ولایتی: کسانی که می‌گویند برنامه دو ساله دارم، برای امروز چه می‌کنند؟


علی‌اکبر ولایتی در دفاع از وعده خود مبنی بر حل ۱۰۰ روزه مشکلات و در پاسخ به برخی انتقادات گفت:‌ راه‌حل‌های من برای مشکلات اقتصادی، راه‌حل‌هایی کارشناسی شده است.



به گزارش ایتنا از ایسنا، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه سخنرانی خود در مرکز ملی فناوری مجازی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند راه‌حل‌های وی کارشناسی شده نیست، تاکید کرد: اظهارنظرهای من کارشناسی شده است. آنها که می‌گویند در طول دو سال باید مشکلات حل شود، چه برنامه‌ای برای حل مشکلات امروز دارند؟

وی در ادامه با بیان اینکه "برخی مشکلات اقتصادی فوری هستند"، خاطرنشان کرد: قیمت انواع اجناس روزانه افزایش می‌یابد و مردم منتظر این هستند که هم‌اکنون این مشکلات حل شود.

ولایتی در ادامه با بیان اینکه باید اعتماد بین دولت و مردم بازسازی شود، افزود: وجود برخی بخشنامه‌های دولتی موجب شده است که کسانی که در کار تولید، واردات وصادرات هستند دچار بی‌اعتمادی شوند. کسی که ارز یا پولی نزد بانک می‌گذارد باید مطمئن باشد هر زمانی که خواست می‌تواند پول یا ارز خود را پس بگیرد.

این ناکزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: با یک بخشنامه و قاطعیت می‌توان بانک مرکزی مستقل و قدرتمندی داشت که بر کار بانک‌ها نظارت کند و اجازه ندهد بانک‌ها از پول مردم در جیب خود بریزند بدین وسیله می‌توان اعتماد مردم را در ظرف چند روز بازگرداند.

وی با بیان اینکه اکنون مقدار زیادی کالا در گمرک باقی مانده است، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با قاطعیت ظرف یک ماه کالاهای گمرک را تخلیه کند همچنین می‌تواند با ارایه یک لایحه دو فورتی به مجلس یک تنفس شش ماهه به تولیدکنندگان بدهد با این اقدامات می‌تواند در طول سه ماه یا ۱۰۰ روز مقدار زیادی کالا به بازار وارد کرد و با تورمی که بخاطر افزایش نقدینگی و کاهش کالا به وجود آمده است مقابله کرد.
کد مطلب: 26411
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام