کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سر گیری فعالیت‌های هوندا پس از حمله سایبری

سايت خبری ايتنا , 14 تير 1399 ساعت 10:42

ایتنا - بنا بر گزارش مک‌آفی، این بدافزار به [زبان برنامه‌نویسی] گولانگ نوشته شده است و «از سطح بالایی از مبهمسازی استفاده می‌کند». این بدافزار فرایندهای مرتبط با کنترل نظارتی و کسب داده‌ها و سیستمهای کنترل صنعتی را «می‌کُشد».


بنا بر اطلاعیه شرکت هوندا، خدمات مالی و مشتریان این شرکت اخیرا به علت یک حمله سایبری مختل شد. این بدافزار در کلیه شبکه‌های این شرکت گسترش یافت، هرچند که هوندا اعلام کرد که هیچ یک از خدشه‌ای به داده‌های آن وارد نشده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از سیودایو، یکی از سخنگویان هوندا گفت که این شرکت «تولید را در بیشتر کارخانه‌هایش از سر گرفته است». بنا بر گزارش BBC، این شرکت فعالیتهایش را در کارخانه‌هایش در بریتانیا، آمریکای شمالی، ترکیه، ایتالیا و ژاپن به حال تعلیق در آورده بود.
 
شرکت در حال کار برای «بازگشت به تولید» در کارخانه‌های موتورسازی و خودروسازیش در اوهایو است. این حمله سایبری ابتدائا سرورهای کامپیوتری، ایمیل و دیگر سیستم‌های داخلی هوندا را از دسترس خارج کرد.
 
به عقیده وبسایت Bleeping Computer، در حالی که تحقیقات داخلی و ترمیمها در حال انجام است، متخصصان سایبری اینگونه گمانه‌زنی کرده‌اند که این حمله از نوع باج‌افزار بوده است.
 
بر پایه این گزارش، محققان امنیتی شواهدی را یافتند که اسنیک «نام شبکه داخلی mds.honda.com را چک می‌کند». وقتی این بدافزار نتواند به دامنه مذکور دسترسی پیدا کند، بدافزار بدون رمزنگاری فایل مختومه می‌شود.
 


اسنیک (Snake) بر هدفها متکی است تا کلید رمزنگاری را از اپراتورهایش درخواست کنند. بنا بر گزارش مک‌آفی، این بدافزار به [زبان برنامه‌نویسی] گولانگ نوشته شده است و «از سطح بالایی از مبهم‌سازی استفاده می‌کند». این بدافزار فرایندهای مرتبط با کنترل نظارتی و کسب داده‌ها و سیستم‌های کنترل صنعتی را «می‌کُشد».
 
پل بیشاف، یک حامی حوزه محرمانگی، گفت: «با توجه به اینکه بسیاری از عملیات‌ها تعطیل شده‌اند، ولی هیچ داده‌ای به سرقت نرفت، بدافزار بدیهیترین عامل این اقدام به شمار می‌رود». اگر هوندا سیستم‌های بک‌اپ قابل اتکایی داشت، زمان از کار افتادگی سیستم‌های آن حداقلی بود.
 
بیشاف گفت: «هوندا یک شرکت بزرگ است، و هرگونه تعطیلی فعالیت‌ها موجب تحمیل زیان‌های هنگفتی به آن خواهد شد حتی اگر شرکت از پرداخت باج خودداری کند».
 
بنا بر اعلام هوندا، با توجه به توزیع جهانی دفاتر این شرکت، برخی از کارکنان آن (در حدود 219000 کارمند)، دورکار شدند، که می‌توانست «تاثیری منفی بر کسب و کار ما داشته باشد، به ویژه اگر زیرساخت ما و سیستم‌های فناوری اطلاعات ما قادر به پشتیبانی» نیروی کار نباشند.
 
هوندا علاوه بر تولید خودرو، مولد و تجهیزاتی برای صنایع خاص نیز تولید می‌کند.


در همین رابطه بخوانید:
حمله سایبری موجب توقف یک ‌روزه تولید جهانی هوندا شد

 
 


کد مطلب: 61468

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/61468/سر-گیری-فعالیت-های-هوندا-حمله-سایبری

ايتنا
  https://www.itna.ir