۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰

حمله سایبری موجب توقف یک ‌روزه تولید جهانی هوندا شد

ایتنا- کمپانی هوندا به دلیل حمله سایبری ویژه‌ای که سرورهای داخلی این کمپانی در توکیو را هدف قرار داده بود مجبور شد که تولیدات جهانی خود را به مدت یک روز متوقف کند.
حمله سایبری موجب توقف یک ‌روزه تولید جهانی هوندا شد
کمپانی هوندا به دلیل حمله سایبری ویژه‌ای که سرورهای داخلی این کمپانی در توکیو را هدف قرار داده بود مجبور شد که تولیدات جهانی خود را به مدت یک روز متوقف کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، هوندا حمله سایبری مخرب  را در روز دوشنبه شناسایی کرد و متوجه شد که حمله یاد شده بسیاری از ایمیل‌ها و سایر سیستم‌های این کمپانی در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است و به همین دلیل مجبور شد که برخی از کارمندان را به مرخصی یک روز بفرستد.
 
گزارش‌ها حاکی از آن است که تولیدات برخی از کارخانه‌های هوندا در آمریکا در روز دوشنبه متوقف شد. همچنین اگرچه بیشتر کارخانه‌ها کار خود را از سر گرفتند اما تولید خودرو در اوهایو، ترکیه و کارخانه‌های تولید موتورسیکلت در برزیل و هند همچنان بسته هستند. تا این لحظه اطلاعاتی در رابطه با افشای اطلاعات کارمندان و کاربران هوندا به دست نیامده است و این حمله بیشتر به بخش بازرسی خودروها مربوط شده است.
 
 
 
البته همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد به نظر می‌رسد که این حمله سایبری بیش از هر چیز سرورهای داخلی هوندا را هدف قرار داده است اما متخصصان با مشاهده موارد این‌چنین به این نتیجه رسیده‌اند که صنعت خودروسازی این روزها باید به دلیل اتصال خودروها به یکدیگر امنیت خود را بیش‌ازپیش تقویت کند.
 
هکرها این روزها می‌توانند با پیام‌های متنی کنترل خودروهای پیشرفته افراد را بر عهده بگیرند یا با هک کردن بتوانند خودروی تسلا مدل اس را بدزدند. همچنین کمپانی خودروسازی فیات مجبور شد که پس از یک حمله سایبری 1.4 میلیون خودروی تولید شده را از بازار جمع‌آوری کند.
 
کد مطلب: 61197
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام