کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شیوه سنتی کار در ادارات در حال نابودی است

31 خرداد 1393 ساعت 11:27

ایتنا- روزگار پشت میز نشینی کارمندان به سر آمده! تکنولوژی به سراغ آنها آمده تا استفاده بهتری از زمان داشته باشند.




نتایج یک مطالعه نشان می‏‌دهد پشت‏‌میزنشینی و شیوه سنتی کار در ادارات در حال از بین رفتن است و گسترش استفاده از فناوری‏‌های همراه محیط کارِ پویاتری به وجود خواهد آورد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایتcio، شرکت آروبا نت‏وُرک (Aruba Network) با انجام مطالعه‏‌ای در میان هزارنفر از متخصصان آی‌تی در سراسر جهان درصدد است بررسی کند که این متخصصان چگونه کارکنان جوان خود را مدیریت می‏‌کنند.

آروبا هم‌زمان از شرکت Future Laboratory خواسته است با انجام مطالعه‏ جداگانه اما مرتبط دیگری ادارات و محیط کار آینده را ترسیم کند. نتیجه هر دو مطالعه این است که محیط کار ادارات با سرعت در حال تغییر است. یکی از یافته‏‌های یکسان هر دو مطالعه این است که فناوری ارتباط بی‏‌سیم در حال تبدیل شدن به یکی از ضروریت‌های کسب‌وکارها است.

کسب‌و‌کارها رفته رفته درمی‏‌یابند که دسترسی همه‌‏جایی و فراگیر به ارتباطات بی‏‌سیم به حفظ کارکنان، افزایش بازدهی و صرفه‏‌جویی بیشتر در هزینه‏‌ها می‌‏انجامد. با این همه، مطالعه‏‌ای که توسط خود شرکت آروبا صورت گرفته است نشان می‏‌دهد بسیاری از کسب‌وکارها هنوز تا دست یافتن به یک محیط کار تماماً بی‏‌سیم راه زیادی در پیش دارند.


بر اساس این گزارش، در مطالعه شرکت آروبا بر روی هزار نفر از متخصصان آی‏‌تی، ۵۱ درصد آنها از افزایش دورکاری و کار از طریق ابزارهای همراه در سال گذشته خبر داده‏‌اند.

۷۷ درصد نیز گفته‌‏اند شاهد افزایش تعداد کارکنان جوانی بوده‌‏اند که از ابزارهای همراه برای مقاصد کاری استفاده می‏‌کنند. حدود ۷۰ درصد از متخصصان آی‌تی نیز گفته‏‌اند احساس می‏‌کنند برای بهبود شرایط کار با ابزارهای همراه تحت فشار هستند.

بیش از ۷۱ درصد نیز گفته‌‏اند واحد آی‌تی سازمان متبوع آنها سرمایه‏‌گذاری‌‏های خود در زمینه فناوری وای‌فای را افزایش داده است و ۴۶ درصد نیز گفته‌‏اند سازمان آنها بودجه‏‌ای را که قرار است صرف طرح‏‌های مرتبط با فناوری‏‌های همراه شود، افزایش داده است.

بیش از ۵۵ درصد از شرکت‌‏هایی که در سراسر جهان در این مطالعه شرکت کرده‌‏اند گفته‌‏اند هیچ ممنوعیتی را برای استفاده از ابزارهای همراه در محل کار در نظر نگرفته‏‌اند.

شرکت Future Laboratory نیز در گزارش خود اعلام کرده است در سال‏‌های آینده «اداره» به واژه‌‏ای مهجور و بی‏‌استفاده تبدیل خواهد شد، چرا که مکان و چگونگی انجام کارها تماماً در حال تغییر است.

اداراتی که در آن چند کارمند در یک دفتر پشت‏ِِ میز نشسته و مشغول کار هستند از هم‌‏اکنون در حال از بین رفتن است و محیط‏‌های کاری مدرن رفته‌‏رفته در حال تبدیل به محیط‏‌های انعطاف‏‌پذیرتری است که در آن ادارات به جای آن‌که محلی برای کار باشد، به کانون تجمع و رفت‌‏وآمد کارکنان تبدیل خواهد شد.

در این گزارش تصریح شده است که کسب و کارها و شرکت‏‌هایی که این تغییر را درک کنند و خود در این زمینه پیش‌قدم باشند، در مقایسه با سایر رقبای خود که همچنان دل‌بسته فرهنگ ادارت سنتی هستند، برتری استراتژیک و مزایای رقابتی بیشتری به دست خواهند آورد.


کد مطلب: 31021

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31021/شیوه-سنتی-کار-ادارات-حال-نابودی

ايتنا
  https://www.itna.ir