۰
plusresetminus
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷

شیوه سنتی کار در ادارات در حال نابودی است

ایتنا- روزگار پشت میز نشینی کارمندان به سر آمده! تکنولوژی به سراغ آنها آمده تا استفاده بهتری از زمان داشته باشند.
شیوه سنتی کار در ادارات در حال نابودی است


نتایج یک مطالعه نشان می‏‌دهد پشت‏‌میزنشینی و شیوه سنتی کار در ادارات در حال از بین رفتن است و گسترش استفاده از فناوری‏‌های همراه محیط کارِ پویاتری به وجود خواهد آورد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایتcio، شرکت آروبا نت‏وُرک (Aruba Network) با انجام مطالعه‏‌ای در میان هزارنفر از متخصصان آی‌تی در سراسر جهان درصدد است بررسی کند که این متخصصان چگونه کارکنان جوان خود را مدیریت می‏‌کنند.

آروبا هم‌زمان از شرکت Future Laboratory خواسته است با انجام مطالعه‏ جداگانه اما مرتبط دیگری ادارات و محیط کار آینده را ترسیم کند. نتیجه هر دو مطالعه این است که محیط کار ادارات با سرعت در حال تغییر است. یکی از یافته‏‌های یکسان هر دو مطالعه این است که فناوری ارتباط بی‏‌سیم در حال تبدیل شدن به یکی از ضروریت‌های کسب‌وکارها است.

کسب‌و‌کارها رفته رفته درمی‏‌یابند که دسترسی همه‌‏جایی و فراگیر به ارتباطات بی‏‌سیم به حفظ کارکنان، افزایش بازدهی و صرفه‏‌جویی بیشتر در هزینه‏‌ها می‌‏انجامد. با این همه، مطالعه‏‌ای که توسط خود شرکت آروبا صورت گرفته است نشان می‏‌دهد بسیاری از کسب‌وکارها هنوز تا دست یافتن به یک محیط کار تماماً بی‏‌سیم راه زیادی در پیش دارند.


بر اساس این گزارش، در مطالعه شرکت آروبا بر روی هزار نفر از متخصصان آی‏‌تی، ۵۱ درصد آنها از افزایش دورکاری و کار از طریق ابزارهای همراه در سال گذشته خبر داده‏‌اند.

۷۷ درصد نیز گفته‌‏اند شاهد افزایش تعداد کارکنان جوانی بوده‌‏اند که از ابزارهای همراه برای مقاصد کاری استفاده می‏‌کنند. حدود ۷۰ درصد از متخصصان آی‌تی نیز گفته‏‌اند احساس می‏‌کنند برای بهبود شرایط کار با ابزارهای همراه تحت فشار هستند.

بیش از ۷۱ درصد نیز گفته‌‏اند واحد آی‌تی سازمان متبوع آنها سرمایه‏‌گذاری‌‏های خود در زمینه فناوری وای‌فای را افزایش داده است و ۴۶ درصد نیز گفته‌‏اند سازمان آنها بودجه‏‌ای را که قرار است صرف طرح‏‌های مرتبط با فناوری‏‌های همراه شود، افزایش داده است.

بیش از ۵۵ درصد از شرکت‌‏هایی که در سراسر جهان در این مطالعه شرکت کرده‌‏اند گفته‌‏اند هیچ ممنوعیتی را برای استفاده از ابزارهای همراه در محل کار در نظر نگرفته‏‌اند.

شرکت Future Laboratory نیز در گزارش خود اعلام کرده است در سال‏‌های آینده «اداره» به واژه‌‏ای مهجور و بی‏‌استفاده تبدیل خواهد شد، چرا که مکان و چگونگی انجام کارها تماماً در حال تغییر است.

اداراتی که در آن چند کارمند در یک دفتر پشت‏ِِ میز نشسته و مشغول کار هستند از هم‌‏اکنون در حال از بین رفتن است و محیط‏‌های کاری مدرن رفته‌‏رفته در حال تبدیل به محیط‏‌های انعطاف‏‌پذیرتری است که در آن ادارات به جای آن‌که محلی برای کار باشد، به کانون تجمع و رفت‌‏وآمد کارکنان تبدیل خواهد شد.

در این گزارش تصریح شده است که کسب و کارها و شرکت‏‌هایی که این تغییر را درک کنند و خود در این زمینه پیش‌قدم باشند، در مقایسه با سایر رقبای خود که همچنان دل‌بسته فرهنگ ادارت سنتی هستند، برتری استراتژیک و مزایای رقابتی بیشتری به دست خواهند آورد.
کد مطلب: 31021
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام