کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وزیر ارتباطات:

بخشی از مخابرات باید به دولت بازگردد

20 آبان 1392 ساعت 13:37

ایتنا -واعظی: مخابرات باید فقط یک اپراتور باشد.





وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اپراتورهایی که سیم‌کارت بدون شناسنامه عرضه می‌کنند اخطار دادیم و اگر ظرف یک مدت شناسنامه‌دار نکنند قطعا با آنها برخورد می‌کنیم.


به گزارش ایتنا محمود واعظی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره بی‌نام و نشان بودن برخی سیم‌کارت‌ها، بر غیرقانونی بودن این کار تاکید کرد و افزود: از یک ماه پیش به طور جدی این موضوع را پیگیری کردیم به اپراتورهایی که سیم‌کارت بدون شناسنامه عرضه می‌کنند اخطار دادیم و ظرف یک مدت شناسنامه‌دار نکنند حتما با آنها برخورد می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه درباره احتمال بازگشت شرکت مخابرات به این وزارتخانه گفت: ایراداتی به واگذاری وجود دارد که دستگاه‌های نظارتی آن را مطرح کردند و هنوز هم پرونده‌اش باز است.

واعظی افزود: اعتقاد ما بر این است که وزارت ارتباطات نباید تصدی‌گری کند و ما به دنبال این نیستیم که مخابرات به وزارت ارتباطات برگردد بلکه به دنبال این هستیم که شرکت مخابرات بر روی صندلی اپراتوری بنشیند و مانند بخش خصوصی آنچه که سیاست‌های دولت است و رگولاتوری عمل می‌کند و به آنچه که در پروانه‌اش قید شده عمل کند که اگر این کار را بکنند بزرگ‌ترین حامی شرکت مخابرات ما هستیم و نمی‌خواهیم برگردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تنها بخشی که باید مدیریتش دست حاکمیت باشد داکت‌هایی است که زیر پیاده‌روها است تا همه شرکت‌های خصوصی بتوانند استفاده کنند و در انحصار شرکت مخابرات نباشد.

واعظی درباره سرنوشت ماهواره ثریا، گفت: متاسفانه در گذشته بی‌توجهی شده و مدارهای ما از دستمان رفته که در تلاشیم اینها را احیا کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره بازگشت سازمان فضایی به این وزارتخانه گفت: درباره سازمان فضایی رییس جمهور تصمیم می‌گیرد و ما معتقدیم همان بخشی که از وزارت ارتباطات جدا شده است برگردد.
 


کد مطلب: 28362

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/28362/بخشی-مخابرات-باید-دولت-بازگردد

ايتنا
  https://www.itna.ir