۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
وزیر ارتباطات:

بخشی از مخابرات باید به دولت بازگردد

ایتنا -واعظی: مخابرات باید فقط یک اپراتور باشد.
بخشی از مخابرات باید به دولت بازگردد



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اپراتورهایی که سیم‌کارت بدون شناسنامه عرضه می‌کنند اخطار دادیم و اگر ظرف یک مدت شناسنامه‌دار نکنند قطعا با آنها برخورد می‌کنیم.


به گزارش ایتنا محمود واعظی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره بی‌نام و نشان بودن برخی سیم‌کارت‌ها، بر غیرقانونی بودن این کار تاکید کرد و افزود: از یک ماه پیش به طور جدی این موضوع را پیگیری کردیم به اپراتورهایی که سیم‌کارت بدون شناسنامه عرضه می‌کنند اخطار دادیم و ظرف یک مدت شناسنامه‌دار نکنند حتما با آنها برخورد می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه درباره احتمال بازگشت شرکت مخابرات به این وزارتخانه گفت: ایراداتی به واگذاری وجود دارد که دستگاه‌های نظارتی آن را مطرح کردند و هنوز هم پرونده‌اش باز است.

واعظی افزود: اعتقاد ما بر این است که وزارت ارتباطات نباید تصدی‌گری کند و ما به دنبال این نیستیم که مخابرات به وزارت ارتباطات برگردد بلکه به دنبال این هستیم که شرکت مخابرات بر روی صندلی اپراتوری بنشیند و مانند بخش خصوصی آنچه که سیاست‌های دولت است و رگولاتوری عمل می‌کند و به آنچه که در پروانه‌اش قید شده عمل کند که اگر این کار را بکنند بزرگ‌ترین حامی شرکت مخابرات ما هستیم و نمی‌خواهیم برگردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تنها بخشی که باید مدیریتش دست حاکمیت باشد داکت‌هایی است که زیر پیاده‌روها است تا همه شرکت‌های خصوصی بتوانند استفاده کنند و در انحصار شرکت مخابرات نباشد.

واعظی درباره سرنوشت ماهواره ثریا، گفت: متاسفانه در گذشته بی‌توجهی شده و مدارهای ما از دستمان رفته که در تلاشیم اینها را احیا کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره بازگشت سازمان فضایی به این وزارتخانه گفت: درباره سازمان فضایی رییس جمهور تصمیم می‌گیرد و ما معتقدیم همان بخشی که از وزارت ارتباطات جدا شده است برگردد.
 
کد مطلب: 28362
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
بفرما بسم الله منتظریم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام