کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ايميل دوباره قطع شد‌ و كاسه صبر كاربران لبريز!

خبرگزاری ايسنا , 1 اسفند 1390 ساعت 13:21

ایتنا- يك روز پس از راه‌اندازي فاز نخست شبكه علمي كشور، شاهد همان رويه و قطعي اي‌ميل و جي‌ميل هستيم.




قطعي دسترسي به سرويس‌هاي ايميل از سوي كاربران ايراني طي ۱۰ روز اخير به مرحله دوم وارد شده و همچنان كساني كه بايد دلايل اين قطعي‌ها را ذكر كنند، سكوت‌ اختيار كرده‌اند.


به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، قطعي‌هاي مكرر سرويس‌دهنده‌هاي اي‌ميل كه مدتي است به شكل روال درآمده و تقريبا كاربران دارند به تناوب آن عادت مي‌كنند، به مرحله‌اي رسيده كه فعاليت كاربران اينترنت در داخل كشور، مخصوصا كاربراني را كه بخش عظيمي از فعاليت‌هايشان توسط ايميل انجام مي‌شود، هر چند وقت يك‌بار مختل مي‌كند.

حدود ۱۰ روز گذشته دسترسي به ايميل‌ها قطع شد و به مدت چند روز تداوم يافت؛ حال چند روزي بيشتر نمي‌گذرد كه مجددا و يك روز پس از راه‌اندازي فاز نخست شبكه علمي كشور، شاهد همان رويه و قطعي ايميل و جي‌ميل هستيم.

اين رويداد قطعي دوم كه دقيقا در شب گذشته همزمان با افتتاح فاز تهران شبكه علمي كشور اتفاق افتاد، اين بحث را در بين محافل و فعالان مرتبط با ICT مطرح كرده كه شايد هدف بسترسازي و ترويج استفاده از ايميل داخلي كه در درگاه كشور قابل دسترسي است اين وضعيت را براي كاربراني كه تا حال حاضر از سرويس‌هاي مشهور ايميل هم‌چون جي‌ميل و ياهو استفاده مي‌كرده‌اند، به دنبال داشته است.
البته ازسوي ديگر بارها در زمينه امن نبودن اطلاعات و حريم‌هاي شخصي در استفاده از سرويس‌دهندگان خارجي هم مطرح شده اما به هر دليل كاربران ايراني هنوز به استفاده نكردن از اين خدمات سوق نيافته‌اند.

علاوه بر اين مباحث، در زمينه بحث حقوق شهروندي نيز علي مطهري - نماينده مردم تهران و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي - دو هفته پيش عنوان كرده بود كه بايد دليل قطع پست الكترونيك شهروندان ايراني طي چند روز اخير، از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پيگيري شود كه آيا مشكلات فني دليل قطع اي‌ميل‌هاست يا سرورهاي كشورهاي خدمات‌دهنده دچار قطعي شده‌اند.

پيگيري از شركت ارتباطات زيرساخت كشور، شركت مخابرات ايران و سازمان فناوري اطلاعات به اين پاسخ انجاميد كه اين قطعي‌ها، به هيچ يك از اين ارگان‌ها مربوط نمي‌شود تا همچنان معماي اختلالات اينترنت و قطعي‌هاي هر از چندگاهي ايميل‌ها در كشور نامشخص بماند.
 


کد مطلب: 21234

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/21234/ايميل-دوباره-قطع-شد-كاسه-صبر-كاربران-لبريز

ايتنا
  https://www.itna.ir