۱۵
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۱

ايميل دوباره قطع شد‌ و كاسه صبر كاربران لبريز!

ایتنا- يك روز پس از راه‌اندازي فاز نخست شبكه علمي كشور، شاهد همان رويه و قطعي اي‌ميل و جي‌ميل هستيم.


قطعي دسترسي به سرويس‌هاي ايميل از سوي كاربران ايراني طي ۱۰ روز اخير به مرحله دوم وارد شده و همچنان كساني كه بايد دلايل اين قطعي‌ها را ذكر كنند، سكوت‌ اختيار كرده‌اند.


به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، قطعي‌هاي مكرر سرويس‌دهنده‌هاي اي‌ميل كه مدتي است به شكل روال درآمده و تقريبا كاربران دارند به تناوب آن عادت مي‌كنند، به مرحله‌اي رسيده كه فعاليت كاربران اينترنت در داخل كشور، مخصوصا كاربراني را كه بخش عظيمي از فعاليت‌هايشان توسط ايميل انجام مي‌شود، هر چند وقت يك‌بار مختل مي‌كند.

حدود ۱۰ روز گذشته دسترسي به ايميل‌ها قطع شد و به مدت چند روز تداوم يافت؛ حال چند روزي بيشتر نمي‌گذرد كه مجددا و يك روز پس از راه‌اندازي فاز نخست شبكه علمي كشور، شاهد همان رويه و قطعي ايميل و جي‌ميل هستيم.

اين رويداد قطعي دوم كه دقيقا در شب گذشته همزمان با افتتاح فاز تهران شبكه علمي كشور اتفاق افتاد، اين بحث را در بين محافل و فعالان مرتبط با ICT مطرح كرده كه شايد هدف بسترسازي و ترويج استفاده از ايميل داخلي كه در درگاه كشور قابل دسترسي است اين وضعيت را براي كاربراني كه تا حال حاضر از سرويس‌هاي مشهور ايميل هم‌چون جي‌ميل و ياهو استفاده مي‌كرده‌اند، به دنبال داشته است.
البته ازسوي ديگر بارها در زمينه امن نبودن اطلاعات و حريم‌هاي شخصي در استفاده از سرويس‌دهندگان خارجي هم مطرح شده اما به هر دليل كاربران ايراني هنوز به استفاده نكردن از اين خدمات سوق نيافته‌اند.

علاوه بر اين مباحث، در زمينه بحث حقوق شهروندي نيز علي مطهري - نماينده مردم تهران و عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي - دو هفته پيش عنوان كرده بود كه بايد دليل قطع پست الكترونيك شهروندان ايراني طي چند روز اخير، از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات پيگيري شود كه آيا مشكلات فني دليل قطع اي‌ميل‌هاست يا سرورهاي كشورهاي خدمات‌دهنده دچار قطعي شده‌اند.

پيگيري از شركت ارتباطات زيرساخت كشور، شركت مخابرات ايران و سازمان فناوري اطلاعات به اين پاسخ انجاميد كه اين قطعي‌ها، به هيچ يك از اين ارگان‌ها مربوط نمي‌شود تا همچنان معماي اختلالات اينترنت و قطعي‌هاي هر از چندگاهي ايميل‌ها در كشور نامشخص بماند.
 
کد مطلب: 21234
نام شما
آدرس ايميل شما


Fard!n
feedback
United States
با این سرعت افتضاح
( کم فروشی رسمی )
و عدم پاسخگویی ...

فقط میشه گفت واسه این شیوه مدیریتی متاسفم ...
جمالی
feedback
Germany
واقعا ما می خواهیم الگوی کشورهای منطقه باشیم در افق 1400

هنوز امکان دسترسی به اینترنت آزاد را فراهم نمی کنیم.
همیشه پسرم رو از فیلتر شکن دور می کردم که از سایت های نادرست بازدید نکنه.
امروز رفتم ازش فیلترشکن گرفتم که ایمیلم رو چک کنم. کارکرد دانشجوهام رو ارزیابی کنم و مجبور شدم که فیلتر شکنو ره همه دانشجوهام میل کنم.

واقعا برای این وضعیت تاسف می خورم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مگه نمی دونید اینترنت نه تنها ابزار جاسوسی بلکه خود جاسوس هست؟
اخه اخه بده جیزه !!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
کشور ما هنوز جهان سومی هست ونیازی به اینترنت نیست
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
هفته آینده رییس مخابرات یا ارتباطات زیرساخت یا اینترنت یا ... در مصاحبه با خبرگزاری چیزنا خواهند گفت که از قطعی اینترنت اطلاعی ندارند. چون اصولا از آن استفاده نمی کنند و آن را چیز بسیار بدی می دانند و بهتر است دیگران هم استفاده نکنند. روسای مزبور سپس منشی خود را صدا می زنند تا کامپیوترشان را خاموش کند.
feedback
مدیران اگر واقعا علت را نمیدوند کنار بروند تا کارشناسان جایگزین آنها شوند شاید کارشناسان علت را پیدا کنند.قابل توجه وزیر ارتباطات
feedback
Iran, Islamic Republic of
به هیچکس مربوط نمیشه؟
یعنی چی؟
مگه اینجا جنگله؟!!
علیرضا
feedback
آقایان انتظار دارند که مردم به آنها اعتماد کنند؟ ثابت کرده اند که قابل اعتمادند یا خیر
کسری
feedback
Iran, Islamic Republic of
برای دولتی که مدعی مدیریت جهان می باشد ولی ...
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت جاسوسه، بده، خطرناکه، عامل صهیونیسته و هزار چیز دیگه.
اونوقت شما توقع دارید جیمیل باز بمونه؟!
اصلا این با عقل جور در میاد؟
هرچی اقای وزیر بگه همون درسته!
شقایق
feedback
اگر ما همه ایرانی هستیم و هم وطن و از یک خاک .... لطفا ما رو برادر یا خواهر خودتون بدونید و به ما هم بگید معنی این کارا یعنی چی ؟؟؟؟؟ نه این که مسئولین از جواب دادن فرار کنند !!!
نکنه این دفعه هم سیم اینترنت رفته زیر کشتی یا مثلا زمین سوراخ شده و سیم اینترنت پاره شده و یا یا یا ... این داستان بیشتر شبیه شده به داستان چوپان دروغ گو !
اگر بحث امنیت در میان است ... امنیت برقرار کنید ... نه این که به کل صورت مسئله رو پاک کنید !
به ما علتش رو بگید شاید راضی شدیم ؟؟؟
خیلی ها تو این زمانه هستند که کاراشون بستگی به ایمیل و اینترنت رو از این قبیل داره ! مثلا من دانشجو ام ... باید پروژمو امروز میل میکردم به استاد اما ..........
به هر حال ما رو از خودتون بدونید و مطمئن باشید مردم ایران فهمیده تر از اونی هستن که شما تصور می کنید ...
امید وارم نظرم منتشر بشه ..
feedback
Iran, Islamic Republic of
شقایق خانم
صبر کن تا بیان و علت رو به هممون بگن!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه، من راضیم از این شرایط،
اینترنت اگه قطع باشه و ایمیل هم نیاد دیگه ما به راه فساد کشیده نمیشیم.
حتی میشه از این به بعد رفت توی غار زندگی کرد تا از مشکلات روزمرگی و شهر نشینی هم راحت شیم!
مرتضی
feedback
Germany
واقعا" فکر نمیکنن که با اینکار میخوان مردمو به ایمیل مثلا" میلی روانه کنند بلکه همه فکر میکنند کاسه ای زیر نیمکاسه است که اینها اومدن ایمیل و جیمیل و قطع کنن و به زور ایمیل میلی رو پر رونق کنند .اینکارشون خیلی منزجر کننده است و با اینکار همه رو به سوی استفاده کردن از فلترشکن ها و وی پی ان ها وووو هدایت میکنه که باز به ضرر کسانیه که با کارهای خودشون این مشکلات رو بوجود آوردن .بستن ایمیل و جیمیل باعث نمیشه که مردم به سمت ایمیل ملی سوق داده بشن فقط اونها رو از اینکار دورتر میکنه .همونطوریکه با اینکاراشون فیلترشکن رو بوجود آوردن و بعد وی پی ان ووو.و متاسفانه تمام اون مسئولانی که در راس امور هستند و مسئول اینترنت همش کارشون شده انکار و هیچوقت هیچ مشکلی رو به گردن نمیگیرند اگر سواد کافی برای انجام اینکار ندارید خواهشا" از اینکار دست بکشید و به کاری بپردازید که مهارت و سواد کافی برای اونکارو دارید جوانان فراوانی هستند که بخاطر همین کارهای شما به سوی کشورهای دیگه روانه میشن.سرمایه های ملی نفت و طلا و گازووو نیستند همین جوانانی هستند که از وطن خودشون مهاجرت میکنند.
ناصر
feedback
نانتان را با خون مردم نخورید فردای قیامت در پیشگاه حق باید جواب گوی اعمالتان باشید
شیطان نه در خارج از نفس ماست بلکه در نفس ماست برای مبارزه با آن باید تربیت شد نه اینکه آن را در بند کرد آیا خداوند قدرت در بند کردن آن را نداشت آیا او نیازمند است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام