کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پوران درخشنده:

بازی‌های داخلی، جذابیت لازم را ندارند

سايت خبری ايتنا , 4 ارديبهشت 1390 ساعت 16:13

ایتنا - متاسفانه امروزه در ابران ، كساني براي بازي‌هاي رايانه‌اي، بازي‌نامه مي‌نويسند كه هيچ تخصصي در اين زمينه ندارند.



كارگردان فيلم خواب‌هاي دنباله‌دار با يادآوري اينكه امروزه با حضور رايانه‌هاي شخصي در منازل، اهميت بازي‌هاي رايانه‌اي و تاثير آن بر قشر كودك و نوجوان بيش از پيش شده است، گفت: برقراري تعامل ميان حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي و سينما، نيازمند تقويت زيرساخت‌هاي هر دو حوزه است.

پوران درخشنده افزود: در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي بايد چند اصلاح ساختاري صورت گيرد كه از آن جمله مي‌توان به حضور عوامل حرفه‌اي و وجود تجهيزات و دستگاه‌هاي روز براي توليد بازي‌هاي با كيفيت اشاره کرد.

به گزارش ایتنا، اين كارگردان سينما و تلويزيون ادامه داد: يكي از دلايلي كه موجب شده بازي‌هاي خارجي مورد استقبال نسل امروز ما قرار گيرد، كيفيت بالاي اين بازي‌هاست كه با بهره‌گيري از تجهيزات و امكانات روز، توليد شده است.

درخشنده تصريح كرد: بهره‌گيري از تجهيزات و امكانات حرفه‌اي در توليد بازي، ضمن واقعي‌تر كردن آن بازي، جذابيت‌هاي لازم را براي كاربر ايجاد مي‌كند كه همين امر يكي از كمبودها و ضعف بازي‌هاي توليد داخل است.

كارگردان فيلم رابطه افزود: يكي ديگر از الزامات مورد نياز براي توليد بازي‌هاي با كيفيت، علاوه بر جذابيت‌هاي سمعي و بصري، بهره‌گيري از داستان خوب و معمايي است كه در اين زمينه بازي‌هاي توليد داخل اندكي ضعف دارند.

اين كارگردان سينما و تلويزيون اضافه كرد: براي داشتن يك داستان استاندارد، بايد بازي‌نامه‌هاي استاندارد نگاشته شود و نگاشتن چنين بازي‌نامه‌هايي نيازمند، افرادي كه در اين زمينه تخصص دارند.

درخشنده ادامه داد: متاسفانه امروزه كساني براي بازي‌هاي رايانه‌اي، بازي‌نامه مي‌نويسند كه هيچ تخصصي در اين زمينه ندارند و در حالی که در كشورهاي صاحب سبك، نوشتن بازي نامه براي توليد گيم، يك تخصص حرفه‌اي محسوب مي‌شود و هر كسي نمي‌تواند در اين حوزه فعاليت كند.

كارگردان فيلم بچه‌هاي ابدي تصريح كرد: نكته دوم در اين زمينه، افزايش كيفيت فيلم‌هاي سينمايي داخلي است به طوري كه توليدكنندگان داخلي بتوانند با اقتباس از داستان اين فيلم‌ها، دست به توليد بازي بزنند.

درخشنده پیشنهادکرد: بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي بايد به منظور آشنايي هر چه بيشتر افراد فعال در اين دو حوزه، از فعاليت‌هاي يكديگر، جلساتي را برگزار و راهكاري‌هاي برقراري تعامل ميان اين دو حوزه را بررسي كند.


نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران از ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ در سالن همایش‌های برج میلاد میزبان علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای است.


کد مطلب: 17835

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/17835/بازی-های-داخلی-جذابیت-لازم-ندارند

ايتنا
  https://www.itna.ir