۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۳
پوران درخشنده:

بازی‌های داخلی، جذابیت لازم را ندارند

ایتنا - متاسفانه امروزه در ابران ، كساني براي بازي‌هاي رايانه‌اي، بازي‌نامه مي‌نويسند كه هيچ تخصصي در اين زمينه ندارند.
بازی‌های داخلی، جذابیت لازم را ندارند

كارگردان فيلم خواب‌هاي دنباله‌دار با يادآوري اينكه امروزه با حضور رايانه‌هاي شخصي در منازل، اهميت بازي‌هاي رايانه‌اي و تاثير آن بر قشر كودك و نوجوان بيش از پيش شده است، گفت: برقراري تعامل ميان حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي و سينما، نيازمند تقويت زيرساخت‌هاي هر دو حوزه است.

پوران درخشنده افزود: در حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي بايد چند اصلاح ساختاري صورت گيرد كه از آن جمله مي‌توان به حضور عوامل حرفه‌اي و وجود تجهيزات و دستگاه‌هاي روز براي توليد بازي‌هاي با كيفيت اشاره کرد.

به گزارش ایتنا، اين كارگردان سينما و تلويزيون ادامه داد: يكي از دلايلي كه موجب شده بازي‌هاي خارجي مورد استقبال نسل امروز ما قرار گيرد، كيفيت بالاي اين بازي‌هاست كه با بهره‌گيري از تجهيزات و امكانات روز، توليد شده است.

درخشنده تصريح كرد: بهره‌گيري از تجهيزات و امكانات حرفه‌اي در توليد بازي، ضمن واقعي‌تر كردن آن بازي، جذابيت‌هاي لازم را براي كاربر ايجاد مي‌كند كه همين امر يكي از كمبودها و ضعف بازي‌هاي توليد داخل است.

كارگردان فيلم رابطه افزود: يكي ديگر از الزامات مورد نياز براي توليد بازي‌هاي با كيفيت، علاوه بر جذابيت‌هاي سمعي و بصري، بهره‌گيري از داستان خوب و معمايي است كه در اين زمينه بازي‌هاي توليد داخل اندكي ضعف دارند.

اين كارگردان سينما و تلويزيون اضافه كرد: براي داشتن يك داستان استاندارد، بايد بازي‌نامه‌هاي استاندارد نگاشته شود و نگاشتن چنين بازي‌نامه‌هايي نيازمند، افرادي كه در اين زمينه تخصص دارند.

درخشنده ادامه داد: متاسفانه امروزه كساني براي بازي‌هاي رايانه‌اي، بازي‌نامه مي‌نويسند كه هيچ تخصصي در اين زمينه ندارند و در حالی که در كشورهاي صاحب سبك، نوشتن بازي نامه براي توليد گيم، يك تخصص حرفه‌اي محسوب مي‌شود و هر كسي نمي‌تواند در اين حوزه فعاليت كند.

كارگردان فيلم بچه‌هاي ابدي تصريح كرد: نكته دوم در اين زمينه، افزايش كيفيت فيلم‌هاي سينمايي داخلي است به طوري كه توليدكنندگان داخلي بتوانند با اقتباس از داستان اين فيلم‌ها، دست به توليد بازي بزنند.

درخشنده پیشنهادکرد: بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي بايد به منظور آشنايي هر چه بيشتر افراد فعال در اين دو حوزه، از فعاليت‌هاي يكديگر، جلساتي را برگزار و راهكاري‌هاي برقراري تعامل ميان اين دو حوزه را بررسي كند.


نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران از ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۰ در سالن همایش‌های برج میلاد میزبان علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای است.
کد مطلب: 17835
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام