کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئيس کمیته مخابرات مجلس:

جلسه فوق‌العاده با مسئولان رگولاتوري براي بررسي تعرفه‌هاي مخابراتي

خبرگزاری فارس , 5 شهريور 1390 ساعت 16:35

ایتنا - رئيس کمیته مخابرات مجلس گفت: فردا جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور مسئولان سازمان تنظيم مقررات برای بررسی تغيير تعرفه‌های مخابراتی برگزار می‌کنيم.



به گزارش ایتنا به نقل از فارس، علی مطهری در خصوص اعلام اخباری مبنی بر پیشنهاد تعیین تعرفه ۲۵ تومانی برای هر دقیقه مکالمه شهری و تعرفه ۴۰ تومانی برای هر دقیقه مکالمه بین شهری و استانی، اظهار داشت: به اعتقاد من مسائل تعرفه باید به صورت یک‌جا دیده شود و نمی‌توان در حالی که روی تعرفه تلفن همراه چشم‌پوشی کرده‌ایم، در خصوص تلفن ثابت تصمیم بگیریم.


عضو کمیسیون صنایع و مجلس شورای اسلامی گفت: من نیز معتقدم که تعرفه تلفن ثابت در کشور پایین است؛ اما دولت شرکت مخابرات را به صورت یکجا واگذار کرده است و نباید مخابرات را از همراه اول جدا و به تبع تعرفه مکالمه تلفن ثابت را از همراه اول تفکیک کرد.


عضو کمیته مخابرات مجلس ادامه داد: اگر اخبار تعرفه ۲۵ و ۴۰ تومانی صحت داشته باشد، اجحاف بزرگی به مردم است.
وی با بیان اینکه این اخبار بدون منبع، توسط برخی رسانه‌ها شنیده شده، تاکید کرد: برای اظهار نظر منطقی، باید از جزئیات این اخبار و پیشنهاد اطلاع حاصل کنیم؛ زیرا شاید پس از کار کارشناسی مشخص شود که بسته پیشنهادی جدید مخابرات برای مردم به صرفه‌تر است.


مطهری ادامه داد: باید دید که کدام تعرفه و پیشنهاد برای اغلب مردم به صرفه‌تر است؛ برای مثال هم‌اکنون تعرفه هر پالس مکالمه ثابت ۴۴.۷ ریال است و اگر بخواهند تعرفه پایه هر پالس یا روش محاسبه پالس را تغییر دهند؛ باید ببینیم که کدام روش هزینه اضافی کمتری به مردم تحمیل می‌کند و برای آنها به صرفه‌تر است.


عضو کمیسیون صنایع و مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نهایت نظر من در رابطه با تعرفه‌ها کاهش تعرفه است و نه افزایش.
مطهری همچنین خاطرنشان کرد: مجلس، کمیسیون صنایع و معادن و کمیته مخابرات در زمینه افزایش تعرفه‌ها بسیار حساس هستند و با حساسیت و کار کارشناسی، موضوع را پیگیری می‌کنند.


وی تصریح کرد: در همین رابطه نیز کمیسیون صنایع و معادن در بحث افزایش تعرفه‌های مخابراتی وارد خواهد شد و به این منظور فردا (یکشنبه) جلسه فوق‌العاده ای کمیته مخابرات مجلس با حضور مسئولان رگولاتوری، برای توضیح و ارائه دلایل افزایش تعرفه‌های مخابراتی ساعت ۴.۵ برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 19317

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/interview/19317/جلسه-فوق-العاده-مسئولان-رگولاتوري-براي-بررسي-تعرفه-هاي-مخابراتي

ايتنا
  https://www.itna.ir