۰
plusresetminus
شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۵
رئيس کمیته مخابرات مجلس:

جلسه فوق‌العاده با مسئولان رگولاتوري براي بررسي تعرفه‌هاي مخابراتي

ایتنا - رئيس کمیته مخابرات مجلس گفت: فردا جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور مسئولان سازمان تنظيم مقررات برای بررسی تغيير تعرفه‌های مخابراتی برگزار می‌کنيم.
علی مطهری - رئيس کمیته مخابرات مجلس
علی مطهری - رئيس کمیته مخابرات مجلس

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، علی مطهری در خصوص اعلام اخباری مبنی بر پیشنهاد تعیین تعرفه ۲۵ تومانی برای هر دقیقه مکالمه شهری و تعرفه ۴۰ تومانی برای هر دقیقه مکالمه بین شهری و استانی، اظهار داشت: به اعتقاد من مسائل تعرفه باید به صورت یک‌جا دیده شود و نمی‌توان در حالی که روی تعرفه تلفن همراه چشم‌پوشی کرده‌ایم، در خصوص تلفن ثابت تصمیم بگیریم.


عضو کمیسیون صنایع و مجلس شورای اسلامی گفت: من نیز معتقدم که تعرفه تلفن ثابت در کشور پایین است؛ اما دولت شرکت مخابرات را به صورت یکجا واگذار کرده است و نباید مخابرات را از همراه اول جدا و به تبع تعرفه مکالمه تلفن ثابت را از همراه اول تفکیک کرد.


عضو کمیته مخابرات مجلس ادامه داد: اگر اخبار تعرفه ۲۵ و ۴۰ تومانی صحت داشته باشد، اجحاف بزرگی به مردم است.
وی با بیان اینکه این اخبار بدون منبع، توسط برخی رسانه‌ها شنیده شده، تاکید کرد: برای اظهار نظر منطقی، باید از جزئیات این اخبار و پیشنهاد اطلاع حاصل کنیم؛ زیرا شاید پس از کار کارشناسی مشخص شود که بسته پیشنهادی جدید مخابرات برای مردم به صرفه‌تر است.


مطهری ادامه داد: باید دید که کدام تعرفه و پیشنهاد برای اغلب مردم به صرفه‌تر است؛ برای مثال هم‌اکنون تعرفه هر پالس مکالمه ثابت ۴۴.۷ ریال است و اگر بخواهند تعرفه پایه هر پالس یا روش محاسبه پالس را تغییر دهند؛ باید ببینیم که کدام روش هزینه اضافی کمتری به مردم تحمیل می‌کند و برای آنها به صرفه‌تر است.


عضو کمیسیون صنایع و مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نهایت نظر من در رابطه با تعرفه‌ها کاهش تعرفه است و نه افزایش.
مطهری همچنین خاطرنشان کرد: مجلس، کمیسیون صنایع و معادن و کمیته مخابرات در زمینه افزایش تعرفه‌ها بسیار حساس هستند و با حساسیت و کار کارشناسی، موضوع را پیگیری می‌کنند.


وی تصریح کرد: در همین رابطه نیز کمیسیون صنایع و معادن در بحث افزایش تعرفه‌های مخابراتی وارد خواهد شد و به این منظور فردا (یکشنبه) جلسه فوق‌العاده ای کمیته مخابرات مجلس با حضور مسئولان رگولاتوری، برای توضیح و ارائه دلایل افزایش تعرفه‌های مخابراتی ساعت ۴.۵ برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 19317
نام شما
آدرس ايميل شما