کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دکمه اعلام مزاحمت خیابانی برای گوشی‌های هند اجباری شد

خبرگزاری فارس , 8 ارديبهشت 1395 ساعت 13:19

ایتنا- وزیر ارتباطات هند با ارسال پیامی در توئیتر در این مورد گفته است: تضمین امنیت زنان از طریق فناوری به معنای توانمندسازی دیجیتال و مؤلفه‌ای مهم برای هند دیجیتال است.




دولت هند افزوده شدن دکمه‌ای خاص به تمامی گوشی‌های هوشمند عرضه شده در هند برای اعلام مزاحمت و زورگیری خیابانی را از ابتدای سال ۲۰۱۷ الزامی کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، بنا بر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هند، کمک به زنان در معرض خطر و تجاوز در محیط‌های عمومی، از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

زنان و دیگر افراد در معرض خطر و مزاحمت با فشردن این دکمه می‌توانند به سرعت با شماره یا شماره‌های اضطراری که خود آن را تعیین می‌کنند تماس گرفته و فرد مخاطب را از مشکل موجود مطلع کنند. در واقع فشردن این دکمه به معنای مطلع شدن پلیس و دوستان و اقوام نزدیک فرد از یک مشکل امنیتی جدی برای فرد تماس گیرنده است.

وزیر ارتباطات هند با ارسال پیامی در توئیتر در این مورد گفته است: تضمین امنیت زنان از طریق فناوری به معنای توانمندسازی دیجیتال و مؤلفه‌ای مهم برای هند دیجیتال است.

وی افزوده شدن سیستم موقعیت‌یاب مکانی به تمامی گوشی‌ها در هند را هم از ابتدای سال ۲۰۱۸ ضروری اعلام کرده و می‌گوید از این طریق به راحتی می‌توان موقعیت افراد در معرض مزاحمت و زورگیری را شناسایی کرد.

طی سال‌های اخیر خشونت علیه زنان در اماکن عمومی در هند به طرز چشمگیری افزایش یافته و ده‌ها مورد تجاوز به بانوان در این کشور رخ داده که برخی از آنها به مرگ دردناک قربانیان انجامیده است.


کد مطلب: 42599

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/42599/دکمه-اعلام-مزاحمت-خیابانی-گوشی-های-هند-اجباری

ايتنا
  https://www.itna.ir