۰
plusresetminus
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹

دکمه اعلام مزاحمت خیابانی برای گوشی‌های هند اجباری شد

ایتنا- وزیر ارتباطات هند با ارسال پیامی در توئیتر در این مورد گفته است: تضمین امنیت زنان از طریق فناوری به معنای توانمندسازی دیجیتال و مؤلفه‌ای مهم برای هند دیجیتال است.
دکمه اعلام مزاحمت خیابانی برای گوشی‌های هند اجباری شد


دولت هند افزوده شدن دکمه‌ای خاص به تمامی گوشی‌های هوشمند عرضه شده در هند برای اعلام مزاحمت و زورگیری خیابانی را از ابتدای سال ۲۰۱۷ الزامی کرد.


به گزارش ایتنا از فارس، بنا بر اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هند، کمک به زنان در معرض خطر و تجاوز در محیط‌های عمومی، از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

زنان و دیگر افراد در معرض خطر و مزاحمت با فشردن این دکمه می‌توانند به سرعت با شماره یا شماره‌های اضطراری که خود آن را تعیین می‌کنند تماس گرفته و فرد مخاطب را از مشکل موجود مطلع کنند. در واقع فشردن این دکمه به معنای مطلع شدن پلیس و دوستان و اقوام نزدیک فرد از یک مشکل امنیتی جدی برای فرد تماس گیرنده است.

وزیر ارتباطات هند با ارسال پیامی در توئیتر در این مورد گفته است: تضمین امنیت زنان از طریق فناوری به معنای توانمندسازی دیجیتال و مؤلفه‌ای مهم برای هند دیجیتال است.

وی افزوده شدن سیستم موقعیت‌یاب مکانی به تمامی گوشی‌ها در هند را هم از ابتدای سال ۲۰۱۸ ضروری اعلام کرده و می‌گوید از این طریق به راحتی می‌توان موقعیت افراد در معرض مزاحمت و زورگیری را شناسایی کرد.

طی سال‌های اخیر خشونت علیه زنان در اماکن عمومی در هند به طرز چشمگیری افزایش یافته و ده‌ها مورد تجاوز به بانوان در این کشور رخ داده که برخی از آنها به مرگ دردناک قربانیان انجامیده است.
کد مطلب: 42599
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام