کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی:

ادغام وزارت ارتباطات با توجه به جنبه‌هاي امنيتي مصلحت نيست

23 خرداد 1390 ساعت 15:35

ایتنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ‌برخی حوزه‌های وزارت ارتباطات جنبه‌های امنیتی دارد که در ادغام‌ باید به آن توجه داشت و به‎صلاح نیست.




به گزارش ایتنا به نقل از فارس، جعفر قادری در خصوص ادغام وزارتخانه‌های راه، مسکن و ارتباطات اظهار داشت: ادغام این سه وزارتخانه با یکدیگر، ترکیب مناسب و تخصصی نیست؛ در این‌باره می‌توان گفت یا باید وزارت مسکن در راه و ترابری ادغام شود یا وزارت حمل و نقل و ارتباطات داشته باشیم.

وی ادامه داد: در چندین کشور دنیا وجود وزارتخانه حمل و نقل و ارتباطات معمول است زیرا این دو وزارتخانه خدماتی ‌ارائه می‌کنند که می‌تواند جایگزین و مکمل یکدیگر باشد.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی با تأکید بر اینکه بهتر است دولت به ادغام وزارت راه و ارتباطات بیاندیشد، گفت: می‌توان بخش‌های از حوزه‌های وزارت مسکن را در وزارت کشور ادغام کرد زیرا با آن حوزه ارتباط دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه حوزه‌های کاری وزارت مسکن و وزارت ارتباطات با یکدیگر شباهت و ارتباطی ندارد، تصریح کرد: در موضوع مسکن می‌توان ‌تصدیگری‌ها را واگذار کرد ‌و مسائل حاکمیتی و سیاست‌های آنرا ‌به وزارت کشور سپرد.
قادری با اشاره به اینکه بخش شهرسازی وزارت مسکن را می‌توان به وزارت کشور واگذار کرد، اضافه کرد: در حال حاضر معاونت عمرانی وزارت کشور با شهرداری‌ها مرتبط است بنابراین بخش‌های عمرانی وزارت مسکن نیز می‌تواند در وزارت کشور ادغام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه ادغام سه وزارتخانه راه و مسکن و ارتباطات توجیه تخصصی ندارد، ادامه داد: ‌چیز که هم اکنون مطرح است، ‌ادغام سه وزارتخانه راه و مسکن و ارتباطات بوده که هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند و باید یا وزارت مسکن در این میان حذف شود و یا وزارت ارتباطات با دو وزارتخانه راه و مسکن ادغام نشود.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی خاطر نشان کرد: زمانی که می‌خواهیم دو وزارتخانه را با یکدیگر ادغام کنیم باید حوزه‌های کاری آن‌ها با یکدیگر مرتبط باشد؛ ‌وزارت راه و ترابری زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباط فیزیکی را فراهم می‌کند، وزارت ارتباطات نیز زیرساخت‌های حمل و نقل غیر فیزیکی و ارتباط داده‌ها و اطلاعات را فراهم می‌کند بنابراین یک طرف مسافر و بار است و یک طرف داده‌ها و اطلاعات، که ‌با یکدیگر سنخیت دارند و مکمل هم هستند.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: حتی با توسعه ارتباطات و اطلاعات تصویری می‌توان بسیاری از سفر‌های سفرهای زیارتی، سیاحتی، تجاری و از این قبیل را حذف کرد زیرا وقتی زیرساخت فراهم باشد و امکان ارتباط تصویری و داده‌ای به شکل مناسبی تعریف شود، سفر‌های فیزیکی را از طریق ارتباطات داده‌ای می‌توان جایگزین کرد.

قادری خاطر نشان کرد: به هر حال مکمل بودن زیرساخت‌های مخابراتی می‌تواند تکمیل کننده زیرساخت‌های جاده و مسائل مربوط به حوزه راه باشد و تا اندازی با یکدیگر در ارتباط است.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی تصریح کرد: ‌اصل ادغام‌ها موضوعی بود که مجلس به دولت تأکید کرده بود اما ‌دولت‌ ادغام‌ها را به حوزه‌های سیاسی کشاند و از این مصوبه مطلوب مجلس به عنوان تسویه حساب‌های سیاسی با برخی وزرا استفاده کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: متأسفانه ‌موارد مذکور و تعابیر و تفاسیر خود دولت از این قانون موجب شد شیرینی و حلاوت ادغام‌ها به تلخی و نقطه درگیری مجلس و دولت تبدیل شود و این مورد موجب شد که مجلس به جایی برسد که از کرده خود پشیمان شده و عنوان کند که ادغام‌ها به زمانی بعد موکول شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین ‌برخی حوزه‌های وزارت ارتباطات جنبه‌های امنیتی دارد که در این ادغام‌ باید به آن توجه داشت و به صلاح نیست.


کد مطلب: 18448

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/18448/ادغام-وزارت-ارتباطات-توجه-جنبه-هاي-امنيتي-مصلحت

ايتنا
  https://www.itna.ir