۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۵
سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی:

ادغام وزارت ارتباطات با توجه به جنبه‌هاي امنيتي مصلحت نيست

ایتنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: ‌برخی حوزه‌های وزارت ارتباطات جنبه‌های امنیتی دارد که در ادغام‌ باید به آن توجه داشت و به‎صلاح نیست.
ادغام وزارت ارتباطات با توجه به جنبه‌هاي امنيتي مصلحت نيست


به گزارش ایتنا به نقل از فارس، جعفر قادری در خصوص ادغام وزارتخانه‌های راه، مسکن و ارتباطات اظهار داشت: ادغام این سه وزارتخانه با یکدیگر، ترکیب مناسب و تخصصی نیست؛ در این‌باره می‌توان گفت یا باید وزارت مسکن در راه و ترابری ادغام شود یا وزارت حمل و نقل و ارتباطات داشته باشیم.

وی ادامه داد: در چندین کشور دنیا وجود وزارتخانه حمل و نقل و ارتباطات معمول است زیرا این دو وزارتخانه خدماتی ‌ارائه می‌کنند که می‌تواند جایگزین و مکمل یکدیگر باشد.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی با تأکید بر اینکه بهتر است دولت به ادغام وزارت راه و ارتباطات بیاندیشد، گفت: می‌توان بخش‌های از حوزه‌های وزارت مسکن را در وزارت کشور ادغام کرد زیرا با آن حوزه ارتباط دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه حوزه‌های کاری وزارت مسکن و وزارت ارتباطات با یکدیگر شباهت و ارتباطی ندارد، تصریح کرد: در موضوع مسکن می‌توان ‌تصدیگری‌ها را واگذار کرد ‌و مسائل حاکمیتی و سیاست‌های آنرا ‌به وزارت کشور سپرد.
قادری با اشاره به اینکه بخش شهرسازی وزارت مسکن را می‌توان به وزارت کشور واگذار کرد، اضافه کرد: در حال حاضر معاونت عمرانی وزارت کشور با شهرداری‌ها مرتبط است بنابراین بخش‌های عمرانی وزارت مسکن نیز می‌تواند در وزارت کشور ادغام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه ادغام سه وزارتخانه راه و مسکن و ارتباطات توجیه تخصصی ندارد، ادامه داد: ‌چیز که هم اکنون مطرح است، ‌ادغام سه وزارتخانه راه و مسکن و ارتباطات بوده که هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند و باید یا وزارت مسکن در این میان حذف شود و یا وزارت ارتباطات با دو وزارتخانه راه و مسکن ادغام نشود.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی خاطر نشان کرد: زمانی که می‌خواهیم دو وزارتخانه را با یکدیگر ادغام کنیم باید حوزه‌های کاری آن‌ها با یکدیگر مرتبط باشد؛ ‌وزارت راه و ترابری زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباط فیزیکی را فراهم می‌کند، وزارت ارتباطات نیز زیرساخت‌های حمل و نقل غیر فیزیکی و ارتباط داده‌ها و اطلاعات را فراهم می‌کند بنابراین یک طرف مسافر و بار است و یک طرف داده‌ها و اطلاعات، که ‌با یکدیگر سنخیت دارند و مکمل هم هستند.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی خاطرنشان کرد: حتی با توسعه ارتباطات و اطلاعات تصویری می‌توان بسیاری از سفر‌های سفرهای زیارتی، سیاحتی، تجاری و از این قبیل را حذف کرد زیرا وقتی زیرساخت فراهم باشد و امکان ارتباط تصویری و داده‌ای به شکل مناسبی تعریف شود، سفر‌های فیزیکی را از طریق ارتباطات داده‌ای می‌توان جایگزین کرد.

قادری خاطر نشان کرد: به هر حال مکمل بودن زیرساخت‌های مخابراتی می‌تواند تکمیل کننده زیرساخت‌های جاده و مسائل مربوط به حوزه راه باشد و تا اندازی با یکدیگر در ارتباط است.

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی تصریح کرد: ‌اصل ادغام‌ها موضوعی بود که مجلس به دولت تأکید کرده بود اما ‌دولت‌ ادغام‌ها را به حوزه‌های سیاسی کشاند و از این مصوبه مطلوب مجلس به عنوان تسویه حساب‌های سیاسی با برخی وزرا استفاده کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: متأسفانه ‌موارد مذکور و تعابیر و تفاسیر خود دولت از این قانون موجب شد شیرینی و حلاوت ادغام‌ها به تلخی و نقطه درگیری مجلس و دولت تبدیل شود و این مورد موجب شد که مجلس به جایی برسد که از کرده خود پشیمان شده و عنوان کند که ادغام‌ها به زمانی بعد موکول شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین ‌برخی حوزه‌های وزارت ارتباطات جنبه‌های امنیتی دارد که در این ادغام‌ باید به آن توجه داشت و به صلاح نیست.
کد مطلب: 18448
نام شما
آدرس ايميل شما


امیر رجائی زاده
feedback
United Kingdom
ادغام وزارت ارتباطات از تمامی جنبه ها به مصلحت نيست.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام