۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۵

دسترسی چینی‌ها به اطلاعات کاربران آمریکایی تیک‌تاک

ایتنا - ​​​​​​​سرویس ویدیوی کوتاه تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، اقرار کرد برخی از کارمندانش خارج از آمریکا می‌توانند به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند.
دسترسی چینی‌ها به اطلاعات کاربران آمریکایی تیک‌تاک

تیک تاک در نامه‌ای به ۹ سناتور آمریکایی که تیک تاک و بایت دنس را متهم کرده‌اند شهروندان آمریکایی را رصد می‌کنند، به این موضوع اذعان کرد. سناتورهای آمریکایی از این دو شرکت خواسته بودند به این پرسشهای مهم پاسخ دهند: آیا کارمندان این شرکتها در چین به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی دارند؟ این کارمندان چه نقشی در شکل دادن به الگوریتم تیک تاک ایفا می‌کنند؟ آیا اطلاعاتی را با دولت چین در میان گذاشته‌اند؟

به گزارش ایتنا از ایسنا، شو زی، مدیرعامل تیک تاک، در نامه‌ای به تاریخ ۳۰ ژوئن اعلام کرد کارمندان این شرکت در چین که شماری از پروتکل‌های امنیت داخلی را پاک می‌کنند، می‌توانند به بعضی از اطلاعات کاربران آمریکایی تیک‌تاک شامل ویدیوهای عمومی و اظهارنظرها دسترسی داشته باشد. هیچ کدام از این اطلاعات با دولت چین در میان گذاشته نمی‌شود و مشمول کنترل‌های امنیتی دقیق قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شبکه اجتماعی اعلام کرد با دولت آمریکا برای تحکیم امنیت دیتای این اطلاعات به خصوص اطلاعاتی که از سوی کمیته سرمایه خارجی آمریکا به عنوان "حمایت شده"، تعریف شده است، همکاری می کند. این همکاری که "پروژه تگزاس" نام گرفته است، شامل ذخیره فیزیکی اطلاعات کاربران آمریکایی در دیتاسنترهای سرورهای آمریکایی متعلق به غول نرم افزاری اورکل است. تیک تاک همچنین پلتفرم خود را به زیرساخت ابری اورکل منتقل می‌کند که به معنای قابل دسترس شدن این اپلیکیشن و الگوریتم آن برای کاربران آمریکایی از دیتاسنترهای آمریکایی است.

بازفید نیوز گزارشی منتشر کرده بود که بر اساس آن، اظهارات کارمندان تیک تاک نشان می‌دهد مهندسان این شرکت در چین در فاصله سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲، به دیتای آمریکایی دسترسی داشته‌اند. همان روزی که گزارش بازفید منتشر شد، تیک تاک اعلام کرد ترافیک کاربران آمریکایی خود را به زیرساخت ابری اوراکل منتقل خواهد کرد و اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی را از دیتاسنترهای خود در آمریکا و سنگاپور، به سرورهای ابری اوراکل در آمریکا منتقل می‌کند.
کد مطلب: 68995
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام