۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷

وعده زارع‌پور: ظرف 4 سال به همه مردم فیبر نوری با سرعت چند گیگ می‌دهیم

ایتنا - وزیر ارتباطات گفت: اکنون کل ترافیک کشور پنج ترابایت است و از نظر ظرفیت مشکلی نداریم. درخصوص ترافیک بین‌الملل هم کارهایی در حال انجام است.
وعده زارع‌پور: ظرف 4 سال به همه مردم فیبر نوری با سرعت چند گیگ می‌دهیم
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم کنفرانس «ظرفیت شبکه ملی اطلاعات ‌توسعه پایدار زیرساخت‌ها» به نکاتی درباره کندی اینترنت و مشکلاتی که کاربران بارها در فضای مجازی به آن انتقاد کرده‌اند اشاره کرد.

به گزارش ایتنا برخی محورهای مهم سخنان وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

مشکل ترافیک اینترنت نداریم
وزیر ارتباطات گفت: اکنون کل ترافیک کشور پنج ترابایت است و از نظر ظرفیت مشکلی نداریم. درخصوص ترافیک بین‌الملل هم کارهایی در حال انجام است.

به همه مردم فیبرنوری پرسرعت می‌دهیم
زارع‌پور درباره برنامه این وزارتخانه درخصوص شبکه ملی اطلاعات گفت: تصمیم داریم طی چهار سال آینده برای تک‌تک خانه‌های مردم، فیبر نوری ببریم و پروژه فیبر در منزل را اجرا کنیم تا کاربران بتوانند سرعت‌های چندگیگی را تجربه کنند.

حداکثر 40 درصد شبکه ملی اطلاعات انجام شده است
به گفته زارع‌پور: شبکه ملی اطلاعات طرح بزرگی است که بخش‌هایی از آن در هشت سال گذشته انجام شده اما اگر بخواهیم ابلاغیات شورای عالی فضای مجازی درباره شبکه ملی اطلاعات و مصوبه سال گذشته شورا درباره طرح کلان شبکه ملی اطلاعات که ۵۳ کلان‌پروژه تعریف شده و حدود هفت پروژه در حوزه وزارت ارتباطات است را مبنا قرار دهیم، شاید نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته باشد.
 
طرح صیانت مجلس، دارای نقاط مثبت و منفی است
وی‌ با اشاره به بررسی طرح حمایت از کاربران مجازی در مجلس، بیان کرد: ما یک نماینده معرفی کردیم و حضور فعالی برای ارتقا این طرح خواهیم داشت. البته هنوز چیزی مکتوب نشده و طبق مصوبه مجلس قرار است کارگروه ویژه‌ای از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف تشکیل شود تا برای دغدغه نمایندگان طرحی تهیه و پیش‌نویس اولیه را تکمیل کنند، زیرا ما معتقدیم این طرح علاوه بر نقاط قوت، نقاط چالش‌برانگیزی دارد که حتما باید به آنها توجه شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما نظرات جدی نسبت به این طرح داریم و با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد و با همکاری نمایندگان می‌توانیم در عین حال که فضای مجازی را نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته می‌کنیم، از این فرصت برای پیشرفت کشور به‌صورت حداکثری استفاده کنیم. فناوری اطلاعات برای کشور یک فرصت است و ما می‌توانیم‌ از این ابرار برای ارتقا کارآمدی و بهتر کردن زندگی مردم استفاده کنیم و نگاه دولت سیزدهم هم این است که از این فرصت حداکثر استفاده را ببرد.

آیا وزیر برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی تلاش خواهد کرد؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حضور در شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: من از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنم، اما وزیر جمهوری اسلامی ایران هستم و باید خط قرمزها را رعایت کنم. تصمیم‌گیری درباره فیلتر شدن و نشدن پلتفرم‌ها هم یک کارگروه دارد و ما یک عضو از این کارگروه هستیم و تصمیم‌گیری با ما نیست. البته نگاه دولت سیزدهم این است که از این پلتفرم‌ها و ظرفیت‌هایی که فناوری برای بهتر شدن زندگی مردم فراهم کرده، حداکثر استفاده را بکنیم و به هیچ‌وجه نگاهمان مسدودسازی نیست، اما این فضا باید قانونمند شود، زیرا تمام زندگی مردم از آموزش و اقتصاد و اشتغال در این فضا شکل گرفته و حتما و قطعا باید این فضا شفاف و نظام‌مند شود و حقوق مردم حفظ شود.
 
کد مطلب: 66445
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«من از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنم، اما وزیر جمهوری اسلامی ایران هستم و باید خط قرمزها را رعایت کنم. تصمیم‌گیری درباره فیلتر شدن و نشدن پلتفرم‌ها هم یک کارگروه دارد»
برادر بزرگوار گفته های شما و همه وزرا متین و محترم ، مسلما شما نسبت به سایر وزرا به دلیل جایگاه تخصصی که دارید ، فن آوری های روز را با دید بازتری می بینید ، و ضرورت و گریزناپذیر بودن استفاده از فن آوری های نوین خصوصا اینترنت و فضای مجازی را بهتر می دانید ، روزگار امروز نیازمند داشتن تعامل با دنیای خارج با استفاده از اینترنت بوده و خواهد بود ، البته اگر پیشرفت و داشتن رشد علمی و فرهنگی هماهنگ با جهان مدنظر باشد ، و نه منزوی شدن و درجا زدن و روبه قهقرا سیر کردن ، مسلما جنابعالی با توجه به سوابق تحصیلی تان این موضوع را به خوبی درک می کنید. امید آنکه شما و همه مدیران هم خطوط قرمز تمایل و نیاز مردم خصوصا نسل جوان را برای تعامل با جهان و کسب علوم روز و کارآفرینی متناسب با جهان خارج را در نظر داشته باشید ، یک خط قرمز دو سو دارد ، مانند خطوط جاده ها که جهت نظم بخشی و ممانعت از تصادم ترسیم و ملزم به رعایت آن هستیم ، و مسلما عدم رعایت محدوده خطوط حاصلی غیر تصادم و خسارت چند سویه ندارد ، امید آنکه در پناه ایزدمنان و مدیریت های هوشمندانه همه دلسوزان ، همه تصمیمات در جهت رشد و‌اعتلای اکثریت باشد و ختم به خیر شود . انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام