۱
plusresetminus
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۲
اختلال جهانی در خدمات فیس بوک

فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ شایعه است

ایتنا - ساعاتی پیش سه غول ارتباطات دیجیتالی عمومی یعنی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ به صورت ناگهانی از دسترس جهانیان خارج شدند.
فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ شایعه است
ساعاتی پیش سه غول ارتباطات دیجیتالی عمومی یعنی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ به صورت ناگهانی از دسترس جهانیان خارج شدند.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی theverge، هنوز دلیل این امر به صورت دقیق مشخص نشده است، ولی احتمالات زیادی در قالب شایعات در این زمینه مطرح شده‌اند که البته هیچکدام به صورت رسمی تائید نشده است.
 
فیس بوک در این زمینه در شبکه اجتماعی توییتر اقدام به شفاف سازی کرده و گفته است: «ما از این امر آگاه هستیم که برخی از افراد برای دسترسی به اپلیکیشن فیس بوک با مشکل روبرو هستند. ما در حال تلاش برای بازگرداندن شرایط به وضعیت عالی در اسرع هستیم و به خاطر مشکل پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.»
 
همچنین حساب کاربری اینستاگرام نیز در پستی مجزا از طریق توییتر این موضوع را به اطلاع همگان رسانده است و یک پست مجزا نیز توسط وات اپ با محتوای مشابه منتشر شده است.
 
 
 
در حال حاضر کاربران اینستاگرام با ارور 5xx سمت سرور روبرو هستند، ولی کسانی که با فیس بوک کار می‌کنند تنها یک پیام متنی با مضمون: «مشکلی رخ داده است» روبرو شده و قابلیت دسترسی به این شبکه را ندارند.
 
این موضوع در ایران نیز با شایعاتی در زمینه مسدود شدن این شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همراه بوده است، ولی در حقیقت این امر در سطح مدیریتی فیس بوک رخ داده و تنها در ایران شاهد این مشکل نیستیم بلکه کاربران تمام جهان با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
هر سه سرویس یاد شده متعلق به شرکت بزرگ فیس بوک هستند و به نوعی قطعی آنها با هم مرتبط است و به همین دلیل نیز این احتمال وجود دارد که هر سه سرویس به صورت همزمان دوباره فعال شوند.
کد مطلب: 66333
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام