۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴

رکورد جدید سرعت اینترنت: دانلود 10هزار فیلم در یک ثانیه

ایتنا - ژاپنی‌ها با استفاده از فیبر‌های نوری سرعت اینترنتی برابر 319ترابیت بر ثانیه را عملی کرده‌اند.
رکورد جدید سرعت اینترنت: دانلود 10هزار فیلم در یک ثانیه
دیلی‌میل خبر شکسته شدن سرعت اینترنت توسط ژاپنی‌ها را با این مقدمه (دردناک) شروع می‌کند که سرعت اینترنت ثبت شده توسط ناسا «فقط» 400گیگابایت بر ثانیه است و سرعت اینترنت‌خانگی در نیوزیلند، ژاپن و آمریکا «فقط» 10گیگا‌بایت بر ثانیه است.
سپس گویا خبر از تمام شدن یک دوره طولانی خشکسالی در سرزمین اینترنت را  بدهد، یک‌سری آمار و ارقامی از رکورد جدید اینترنت ارائه می‌کند که یک کاربر ایرانی تا چند لحظه به سقف خیره نشود و ابر‌و‌هایش را بالا نیندازد، متوجه چند و چون این ارقام و سرعت جدید انتقال داده‌های اینترنتی نمی‌شود.

در ادامه این خبر می‌خوانیم که ژاپنی‌ها با استفاده از فیبر‌های نوری سرعت اینترنتی برابر 319ترابیت بر ثانیه را عملی کرده‌اند. برای درک بهتر ماجرا یادآوری این نکته شاید کمک‌کننده باشد که با این رکورد جدید می‌توان 10هزار فیلم با کیفیت اچ‌دی را ظرف یک ثانیه دانلود کرد.

مهندسان ژاپنی این سرعت انتقال داده‌ها را در مسیری 3هزار کیلومتری آزمایش کردند. آن هم با فیبر‌های نوری که با زیرساخت‌های فیبر‌های نوری فعلی بسیار همخوانی دارد؛ به این معنی که کابل‌هایی با فناوری‌های پیچیده و کمیاب در این پروسه استفاده نخواهد شد.(همشهری)
کد مطلب: 65521
نام شما
آدرس ايميل شما


Alireza Rafiei
feedback
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و احترام
سال نوتون مبارک باشه
ببخشید میخواستم بپرسم که برای اتصال اینترنتی همانند محققان ژاپنی دقیقا باید چه کار کرد؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام