۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۵

تبلیغات فیس‌بوک، جنسیت زده است!

ایتنا- پژوهشی در رابطه با تبلیغات فیس بوک ثابت کرده است که این شبکه اجتماعی در نمایش تبلیغات استخدام شغلی به شدت جنسیت زده عمل می‌کند.
تبلیغات فیس‌بوک، جنسیت زده است!
پژوهشی در رابطه با تبلیغات فیس بوک ثابت کرده است که این شبکه اجتماعی در نمایش تبلیغات استخدام شغلی به شدت جنسیت زده عمل می‌کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند که فیس‌بوک به کاربران زن و مرد خود تبلیغات شغلی متفاوتی نشان می‌دهد. در تستی که این محققان در سال گذشته انجام دادند متوجه شدند که احتمال نمایش تبلیغ استخدام رانندگان تحویل پیتزا یا مهندسی نرم‌افزار در انویدیا به مردان بیشتر از زنان است. این در حالی است که به زنان مشاغلی در اینستاکارت یا نتفلیکس پیشنهاد می‌شد.
 
محققان در این پژوهش دریافتند که شانس نمایش تبلیغات استخدام با هویت جنسیتی منطبق با برخی صنایع و شغل هایی که آن جنس در آنها حضور پر رنگ تری داشته‌اند، برای کاربران همان جنسیت بیشتر است. این محققان در پژوهش خود اظهار داشتند که:« فیس بوک پلتفرمی است که الگوریتمش وجود تفاوت در ویژگی‌های جمعیت شناختی شغل را یاد گرفته و ادامه می دهد.»
 
 
 
همچنین در این پژوهش آمده است که این اتفاق حتی زمانی که یک کارفرما بخواهد از نظر جامعه هدف تبلیغ خود به درصدی متعادلی از مردان و زنان دسترسی داشته باشد نیز تکرار می‌شود. محققان دریافتند که در لینکدین هیچ نشانی از نمایش تبلیغات موقعیت شغلی بر اساس جنسیت افراد وجود ندارد.
 
این پژوهش که در رابطه با فیس‌بوک انجام شده است، تلاش‌های این کمپانی برای کاهش جانبداری جنسیتی را زیر سوال می‌برد. یکی از سخنگویان فیس بوک در این رابطه به مجله وال استریت اظهار کرده است که:« ما برای برطرف کردن مشکل تمایز در تبلیغات قدم‌های موثری برداشته این و امروزه تیم هایی داریم که روی عادلانه بودن تبلیغات کار می‌کنند.»
 
فیس بوک پیش از این نیز در رابطه با تمایزهایی که در نمایش تبلیغات قائل می‌شد، به دردسر افتاده است. اداره مسکن و شهرسازی آمریکا در سال 2019 از فیس بوک به دلیل نقض قانون مسکن عادلانه شکایت کرده بود. این سازمان مدعی شده است که فیس بوک از راه هدف گذاری نمایش تبلیغات تمایز در محل زندگی را افزایش میدهد.
 
کد مطلب: 64652
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام