۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰

اسپیس‌ایکس تاییدیه رگولاتوری را برای عرضه اینترنت استارلینک در کانادا گرفت

ایتنا - استارلینک در حال حاضر در یک برنامه بتا است که برای تعداد محدودی از مردم ایالات متحده امکان دسترسی به سرویس اینترنت ارائه شده توسط ماهواره‌هایی که در مدار کم ارتفاع زمین قرار گرفته‌اند را فراهم می‌آورد.
اسپیس‌ایکس تاییدیه رگولاتوری را برای عرضه اینترنت استارلینک در کانادا گرفت
بالاخره اسپیس‌ایکس برای عرضه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود در کانادا از مراجع این کشور تاییدیه دریافت کرد، تصمیمی که در بحبوحه بسط اخیر برنامه بتا در آمریکا در آمریکا اتخاذ شده است. اکنون با دریافت این تاییدیه اسپیس‌ایکس قادر خواهد بود به روستانشینان کانادایی امکان دسترسی به باندپهن پرسرعت را بدهد، چیزی که به آرامی به کشورهای دیگر نیز بسط خواهد یافت.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، در 5 نوامبر، یک درخواست توئیت شده برای آوردن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کانادا ایلان ماسک را به ارائه پاسخی به آن وا داشت؛ ماسک مشخصا گفت که اسپیس‌ایکس «منتظر تاییده از مراجع کانادایی» است تا خدماتش را در این کشور ارائه کنند. متن این توئیت:
 
منتظر تاییده از مراجعه کانادایی هستیم
- ایلان ماسک (@elonmusk) 5 نوامبر 2020
 
ما مدتیست می‌دانیم که اسپیس‌ایکس در حال حرکت به سمت دریافت چنین تاییده‌ای بوده است. به عنوان مثال، در ماه اکتبر، کلود دوسیت، دبیرکل کمیسیون مخابرات و رادیو-تلویزیون کانادا (CRTC)، بیانیه‌ای درباره درخواست اسپیس‌ایکس برای دریافت یک لایسنس «خدمات پایه مخابرات بین‌الملل (BITS)» دریافت کرد.
 

در این بیانیه، که در 15 اکتبر منتشر شد، دوسیت گفت که CRTC تنها 2585 «مداخله» از سوی عموم در رابطه با این درخواست دریافت کرد. بالاخره، پس از «ملاحظه نظرات دریافت شده»، مراجع مسئول تصمیم به اعطای BITS گرفتند.
 
@SpaceX در حال پیوستن به تلاشی برای کمک به کاناداییها برای اتصال به اینترنت پرسرعت است!
تاییده رگولاتوری برای مجموعه ماهواره‌ای مدار زمین پایین  @SpaceXStarlink صادر گردید!
- ISED (@ISED_CA) 6 نوامبر 2020
 
در توئیتی در 6 نوامبر، سازمان «نوآوری، دانش و توسعه اقتصادی کانادا (ISED)» اعلام کرد که SpaceX تاییدیه رگولاتوری را برای سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود دریافت کرده است. با این حال، فعلا نه اسپیس‌ایکس و نه اکانتهای توئیتری استارلینک چنین اعلامیه‌هایی منتشر نکرده‌اند.
 
استارلینک در حال حاضر در یک برنامه بتا است که برای تعداد محدودی از مردم ایالات متحده امکان دسترسی به سرویس اینترنت ارائه شده توسط ماهواره‌هایی که در مدار کم ارتفاع زمین قرار گرفته‌اند را فراهم می‌آورد. این سرویس مشخصا برای افرادی که در مناطق روستایی و محرومتر زندگی می‌کنند که دسترسی به اینترنت هم خیلی کند و هم خیلی گران است نویدبخش است.
 
کد مطلب: 62978
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام