۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۴

ثبت یک میلیون و ۲۰۰ هزار سایت ایرانی تا پایان سال ۹۸

ایتنا - بررسی‌ها از وضعیت ثبت دامنه‌های اینترنتی توسط کاربران ایرانی نشان می‌دهد که در سال ۹۸ حدود ۲۰۰ هزار سایت در کشور ثبت شده است.
ثبت یک میلیون و ۲۰۰ هزار سایت ایرانی تا پایان سال ۹۸

آخرین وضعیت ثبت تعداد دامنه‌های اینترنتی در کشور، نشان می‌دهد که تا پایان سال ۹۸ شمار سایت‌های اینترنتی با هویت ایرانی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار سایت رسیده است.

به گزارش ایتنا از مهر، آمارهای ثبت شده در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بیانگر آن است که ایران از نظر رشد دامنه اینترنتی در میان ۴ کشور نخست دنیا قرار دارد و از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند نیز پیشی گرفته است.

مطابق اعلام مرکز ثبت پسوندها و دامنه‌های اینترنتی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی تا پایان سال ۹۷ حدود یک میلیون دامنه اینترنتی در ایران به ثبت رسید و هم اکنون در پایان سال ۹۸ تعداد ثبت دامنه های اینترنتی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار سایت رسیده است.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از تعداد دامنه‌های اینترنتی، پسوند دات آی آر (ir.) بیشترین پسوند سایت‌های ایرانی را به خود اختصاص داده است و در صدر دامنه‌های ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی قرار دارد و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را در میان سایت‌های ایرانی دارد.

آخرین وضعیت ثبت دامنه‌های اینترنتی نشان می‌دهد که هم اکنون یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۳۵ دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را در میان وب‌سایت‌های ایرانی شامل می‌شود.

از سوی دیگر شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳۹۶۳ دامنه، شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند فارسی ایران ۱۷۴۴ دامنه و شمار دامنه‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود ۱۳۰۲ دامنه فعال اعلام شده است. تعداد سایت‌های اینترنتی فعال حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی با پسوند gov.ir بالغ بر ۲۱۲ پسوند است.

در همین حال تعداد دامنه‌های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود ۲۵۴ دامنه، با پسوند org.ir بالغ بر ۲۸۰ و id.ir بالغ بر ۵۵۷ پسوند برآورد می‌شود. تاکنون ۲۹ پسوند اینترنتی نیز با net.ir در کشور به ثبت رسیده است.
کد مطلب: 60403
برچسب ها: سایت
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خیلی از دامنه ها رو فیلتر کردند که نیک جوابگو نیست
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام