۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵

هشدارهای پلیس فتا برای استفاده ایمن از اینترنت‌های عمومی و رایگان

ایتنا - هنگامی که به یک شبکه اینترنتی متصل می‌شوید، مدیر آن شبکه به راحتی می‌تواند به اطلاعات گوشی یا تبلت شما دسترسی داشته باشد و کارهای شما را در شبکه رصد کند، بنابراین تا جایی که امکان دارد، به شبکه‌های قابل دسترس و باز متصل نشوید.
هشدارهای پلیس فتا برای استفاده ایمن از اینترنت‌های عمومی و رایگان

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص آسیب ناشی استفاده از اینترنت‌های عمومی و رایگان برای کاربران در فضای مجازی هشدار داد و ازکاربران خواست اگر تصاویر خصوصی در تجهیزات هوشمند همراه خود ذخیره کرده اند به این‌گونه اینترنت‌ها متصل نشوند.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "مهدی قاسمی" رئیس پلیس فتا بوشهر درخصوص این خبر گفت: با بررسی پرونده‌های متشکله در پلیس فتا استان، به تازگی مشاهده شده است که سودجویان سایبری با سوء‌ استفاده از سهل‌انگاری شهروندان در استفاده از تجهیزات هوشمند و عدم رعایت فاکتورها و مؤلفه های امنیتی توسط متصدیان و ارائه‌دهندگان این نوع اینترنت‌ها ، اقدام به دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران فضای مجازی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا بوشهر هشدار داد: هنگامی که به یک شبکه اینترنتی متصل می‌شوید، مدیر آن شبکه به راحتی می‌تواند به اطلاعات گوشی یا تبلت شما دسترسی داشته باشد و کارهای شما را در شبکه رصد کند، بنابراین تا جایی که امکان دارد، به شبکه‌های قابل دسترس و باز، متصل نشوید.

وی افزود: حتی‌المقدور در زمان استفاده از اینترنت‌های wifi عمومی نظیر بوستان‌ها،هتل‌ها و...که از امنیت بالایی برخوردار نمی‌باشند ، از موبایل بانک خود استفاده نکرده و اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پرکاربرد را دانلود ونصب نکنید و اگر تصاویر خصوصی در تجهیزات هوشمند همراه خود ذخیره کرده اید به این‌گونه اینترنت‌ها متصل نشوید.

این مقام مسئول به مراکز ارائه‌دهنده این‌گونه اینترنت‌ها نیز توصیه کرد : با استفاده از نظر کارشناسان متخصص و در صورت نیاز مشورت با همکاران ما در پلیس فتا ،نسبت به ارتقاء و افزایش ایمنی این بسترها اقدام کنند تا کاربران با خاطری آسوده‌تر از آن استفاده کنند. 
کد مطلب: 59434
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام