۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۷

نقص امنیتی جدید توییتر حساب کاربران این نرم‌ افزار را درخطر قرارداد

ایتنا - نقص امنیتی جدید نسخه اندروید توییتر موجب دسترسی هکرها به‌حساب کاربری افراد و امکان ارسال توییت‌ها و پیام‌های خصوصی به‌جای آنها شد.
نقص امنیتی جدید توییتر حساب کاربران این نرم‌ افزار را درخطر قرارداد
نقص امنیتی جدید نسخه اندروید توییتر موجب دسترسی هکرها به‌حساب کاربری افراد و امکان ارسال توییت‌ها و پیام‌های خصوصی به‌جای آن‌ها شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی threatpost، مقامات توییتر از کاربران اندروید این شبکه اجتماعی خواسته‌اند که به‌منظور جلوگیری از نقص امنیتی جدیدی که هکرها با استفاده از آن به کنترل حساب کاربری افراد می‌پردازند، نرم‌افزار خود را به‌روز کنند.
توییتر در پی این هشدار اعلام کرده است که هنوز نشانه‌ای از سوءاستفاده از این نقص امنیتی دریافت نشده است و با به‌روزرسانی نرم‌افزار می‌توان تأثیر آن را خنثی کرد.
 
 
این کمپانی در ادامه اظهار کرده که کاربرانی که در مقابل این نقص امنیتی ایمن نیستند و خطر حمله به‌حساب کاربری آنها زیاد است از طریق ایمیل یا شبکه اجتماعی توییتر مطلع خواهند شد.
برخی از کاربرانی که تحت تأثیر این نقص امنیتی قرار گرفتند پیامی با این متن دریافت کردند: «لطفاً برای اطمینان از امنیت حساب کاربری خود توییتر اندروید را به جدیدترین نسخه به‌روز کنید.»
 
توییتر در هفته گذشته اعلام کرد که یک هکر برای سوءاستفاده از این نقص امنیتی باید ابتدا کد مخربی را در مناطق ذخیره‌سازی محدود نرم‌افزار توییتر وارد کند. البته توییتر تنها به اظهار این چند جمله اکتفا کرد و اطلاعات فنی بیشتری را در رابطه با نحوه این هک عرضه نکرد.
 
در صفحه پشتیبانی توییتر هم آمده است که این نقص، نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را تحت تأثیر قرار می‌دهد و نسخه‌های 7.93.4 و 8.18 به بعد هم‌اکنون از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایمن شده‌اند.
گزارش‌های به‌دست‌آمده از صفحه دانلود توییتر در گوگل پلی، این نرم‌افزار آخرین بار در 17 دسامبر 2019 به‌روز شده است.
 
کد مطلب: 59298
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام