۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۳

سرقت 49 میلیون دلار ارز مجازی در طی فرایند تبادل ارز توسط یک هکر

ایتنا- کمپانی کره‌ای آپ بیت 342 هزار اتریم به ارزش 49 میلیون دلار را در طی یک دزدی سایبری از دست داد. عاملان این دزدی هنوز شناسایی نشده‌اند.
سرقت 49 میلیون دلار ارز مجازی در طی فرایند تبادل ارز توسط یک هکر
کمپانی کره‌ای آپ بیت 342 هزار اتریم به ارزش 49 میلیون دلار را در طی یک دزدی سایبری از دست داد. عاملان این دزدی هنوز شناسایی نشده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، بنظر می‌رسد زنجیره دزدی‌های رمز ارزها به این زودی متوقف نخواهد شد.
کمپانی کره‌ای فعال درزمینهٔ تبادل رمز ارزهای آپ بیت تایید کرده است که در تاریخ 27 نوامبر، 342 هزار اتریم کوین به ارزش 49میلیون دلار از کیف پول این شرکت به یک کیف پول ناشناس منتقل شده است.
 
در پی این دزدی، تمامی سپرده‌ها و برداشت‌های رمز ارزها متوقف شد و دارایی‌های این شرکت به کیف پول‌های آفلاین غیرقابل ردیابی منتقل شد.
آپ بیت اعلام کرد که اتریم های دزدیده‌شده را با دارایی‌های شرکت خودش جایگزین خواهد کرد، اما دو هفته طول می‌کشد تا سپرده‌ها و برداشت‌ها از سر گرفته شوند.
به‌ این‌ ترتیب کسانی که به این پول مجازی نیاز داشتند با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.
 
 
این دزدی موجب شد که اعضای این جامعه برداشت‌هایی که از سوی این کیف پول ناشناس انجام می‌شد را مسدود کنند، اما سرنخی برای شناسایی فرد خطی نداشتند.
مظنون‌های احتمالی این دزدی بسیار زیاد هستند و می‌توان سازمان‌های جرائم آنلاین یا افراد داخلی این شرکت را در صدر فهرست قرارداد.
 
البته این اولین باری نیست که دزدی بزرگی درزمینهٔ رمز ارزها اتفاق می‌افتد. کمپانی Coincheck نیز 400 میلیون دلار از توکن های NEM خود را در شروع سال 2018 از دست داد.
با این‌ حال این سری از دزدی‌ها صدمات بسیار زیادی را به شرکت‌ها وارد می‌کند که جبران آنها به‌هیچ‌عنوان آسان نخواهد بود.
 
کد مطلب: 59006
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام