۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵

فیس بوک قوانین جدیدی را برای تبلیغات سیاسی در نقاط مختلف جهان وضع می‌کند

ایتنا - تبلیغ‌دهندگانی که آگهی مرتبط با انتخابات یا دیگر «مسائل» سیاسی را می‌خرند باید هویتشان توسط فیسبوک راستی‌آزمایی شود و مشخص کنند که پول این آگهی را چه کسی داده است.
فیس بوک قوانین جدیدی را برای تبلیغات سیاسی در نقاط مختلف جهان وضع می‌کند
فیس بوک در حال تقویت کردن محدودیتهای تشدیده شده جدیدش بر تبلیغات سیاسی است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، حدود یک سال پس از آن که این شرکت برای نخستین بار ابزارهایش را برای افزایش «شفافیت» در رابطه با تبلیغات سیاسی در آمریکا اعلام کرد، اکنون در حال بسط آن به دیگر نقاط جهان است.
 
بر اساس این خط مشی جدید، تبلیغ‌دهندگانی که آگهی مرتبط با انتخابات یا دیگر «مسائل» سیاسی را می‌خرند باید هویتشان توسط فیسبوک راستی‌آزمایی شود و مشخص کنند که پول این آگهی را چه کسی داده است.
این آگهی‌ها، و هویت خریدارانشان، سپس به مدت هفت سال در Ad Library فیسبوک نگهداری خواهند شد، تا همه بتوانند ببینند که چه کسی پول یک آگهی مشخص را داده است.
 
مدیر محصولات فیس بوک، سارا شیف، در بیانیه‌ای ذکر کرد: «از امروز، ما به صورت سیستماتیک شناسایی و مرور آگهی‌ها در اوکراین و کانادا را از طریق ترکیبی از مرور خودکار و توسط انسان انجام خواهیم داد.»
 
تبلیغات سیاسی در فیس بوک

«در سنگاپور و آرژانتین، ما اقداماتمان را ظرف چند ماه آینده آغاز خواهیم کرد. اگر آگاه شویم که یک آگهی ناقض قوانینمان است، به سرعت آن را حذف خواهیم کرد. با این ابزارها، تنظیمگران اکنون در موقعیتی بهتری برای در نظر گرفتن نحوه حفاظت از انتخابات با توجه به مقررات خودشان قرار می‌گیرند».
 
اگرچه خط مشیهای تبلیغات سیاسی فیسبوک با انتقاداتی از سوی گروههایی مواجه شده که بر این باورند که این مقررات بیش از حد گسترده هستند (ناشران ابتدائا معترض بودند که تبلیغاتی که مطالب خبری را تبلیغ می‌کنند باید از این الزامات معاف باشند، خواسته‌ای که فیسبوک نهایتا با آن موافقت کرد)، ولی این شبکه اجتماعی می‌گوید که این قوانین برای مبارزه با مداخله‌های انتخاباتی از نوعی هستند که روسیه، تا حدود زیادی، در انتخابات ریاست جمهوری 2016 از آن استفاده کرد.
 
 
کد مطلب: 57142
نام شما
آدرس ايميل شما


saiyd jawad
feedback
Iran, Islamic Republic of
آرام
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام