۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۶

چین تمامی سایت‌های خبری آمریکایی را فیلتر کرد

ایتنا- چندی از وب‌سایت‌های خبری نظیر گاردین، واشنگتن‌پست، اینترسپت، هافپست، ان بی سی نیوز، ترنتو استار و... به‌تازگی در کسور چین فیلتر شده‌اند.
چین تمامی سایت‌های خبری آمریکایی را فیلتر کرد
چندی از وب‌سایت‌های خبری نظیر گاردین، واشنگتن‌پست، اینترسپت، هافپست، ان بی سی نیوز، ترنتو استار و... به‌تازگی در کسور چین فیلتر شده‌اند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، فایروال بزرگ چین در حال حاضر دسترسی شهروندان به منابع شبکه‌های اجتماعی غیر چینی نظیر فیس‌بوک، گوگل، جیمیل، توییتر و مایکروسافت بینگ را محدود کرده است.
البته این فیلترها به اینجا ختم نشده و حتی ویکی‌پدیا را نیز شامل شده‌اند.
 
 
 
با این‌ حال کاربران چینی به‌عنوان جایگزین نرم‌افزارهای یاد شده از نمونه‌های داخلی از قبیل وی چت، وی بو، یوکو و دویین استفاده می‌کنند که برخی از آنها از نسخه‌های غیرچینی این نرم‌افزارها کاربران بیشتری دارند و موفق‌تر عمل کرده‌اند.
 
البته محدودیت‌های دولت چین به اینجا ختم نشده و ساکنان این کشور در روز جمعه از عدم دسترسی به چندین خبرگزاری اصلی غربی گله کرده‌اند.
این اقدامات را می‌توان به‌نوعی پاسخ دولت چین به فشارها و تحریم‌های تجاری آمریکا علیه این کسور نسبت داد که اخیرا کمپانی‌های سرنوشت سازی نظیر هواوی را هدف قرار داده‌اند.
 
 
کد مطلب: 56874
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
کار چین و آمریکا داره به جاهای باریک کشیده میشه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام