۰
plusresetminus
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱

پرداخت‌های مالی با بیت‌کوینی به ۳.۲ تریلیون دلار رسید

ایتنا - پرداخت‌های مالی با ارز مجازی بیت‌کوین در جهان به ارزش بالغ بر ۳.۲ میلیون دلار بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است.
پرداخت‌های مالی با بیت‌کوینی به ۳.۲ تریلیون دلار رسید


با توجه به افزایش روزافزون اهمیت ارزهای دیجیتال رمزپایه و فناوری بلاک چین در جهان، به نظر می‌رسد که این صنعت و فناوری دیگر از حالت سرمایه‌گذاری محض خارج شده و طبق پیش‌بینی کارشناسان و تحلیلگران، تبدیل به یک روش کارآمد و نوین برای انجام پرداخت‌های بانکی و مالی میان افراد، بانک‌ها و مؤسسات و شرکت‌های مختلف شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا جدیدترین آمارها و تحقیقات صورت پذیرفته نشان می‌دهد که بیش از ۳.۲ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۸ میلادی از طریق ارزهای دیجیتال بیت کوین جابجا و پرداخت شده است که بر روی پلت‌فرم بلاک چین پردازش شده و قابل پیگیری، پرداخت و جابجایی است.

بر اساس گزارشی که در وب سایت کوین تلگراف آمده است، در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

در واقع باید گفت که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بر پایه فناوری بلاک‌چین (Blockchain) هستند که حقیقتاً نقش یک پایگاه داده را برای رمزنگاری، ثبت و ایمن سازی تراکنش‌های دیجیتالی بازی می‌کنند.

بر اساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. درواقع، فناوری بیت‌کوین که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌مانند.

اما حالا در چند سال اخیر، استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده همچون بیت‌کوین رو به رشد و افزایش بوده است به گونه‌ای که نایجل گرین ، مدیرعامل مؤسسه مشاوره مالی deVere پیش‌بینی کرده است که ارزش ارزهای دیجیتالی رمزپایه طی ۱۰ سال آینده رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد و بیش از پنج هزار برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
کد مطلب: 55453
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام