۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۳۸

بدافزارهای اندرویدی با بیش از 20 میلیون دانلود

ایتنا – شاید در دنیای امروزی نتوان مجسم کرد که شرکت بزرگی مانند گوگل اجازه ورود یک بدافزار به بازار نرم‌افزاری خود را بدهد ولی این اتفاق به دفعات رخ داده است و در یکی ازاین موارد، چنین نرم‌افزاری بیش از20 میلیون بار دانلود شده است.
بدافزارهای اندرویدی با بیش از 20 میلیون دانلود
شاید در دنیای امروزی نتوان مجسم کرد که شرکت بزرگی مانند گوگل اجازه ورود یک بدافزار به بازار نرم‌افزاری خود را بدهد ولی این اتفاق به دفعات رخ داده است و در یکی ازاین موارد، چنین نرم‌افزاری بیش از20 میلیون بار دانلود شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از Techradaer، این نرم‌افزارهای مخرب که یک رده جدید بدافزار با نام Clicker را تشکیل داده‌اند، یکی از چندین نرم‌افزار مخربی هستند که به تازگی در این بازار نرم‌افزاری کشف شده است.
 
این نرم‌افزارهای مخرب کشف شده به نحوی عمل می‌کنند که نه تنها سرعت دستگاه کاربر رو کاهش می‌دهند بلکه موجب می‌شوند که هزینه استفاده از خدمات تلفن همراه در قبض کاربران نیز به شدت افزایش یابد.
 
متخصصان امنیتی مک آفی توانسته‌اند تا 16 نرم‌افزار در رده کلیکر را کشف کننده که بیش از 20 میلیون دانلود داشته‌اند. این برنامه‌ها معمولا راهکارهای تبلیغاتی هستند که خود را پشت خدمات ساده‌ای مخفی می‌کنند.
 
 
 
خدمات ساده یاد شده شامل مواردی مانند چراغ قوه، دانلود پروفایل، بررسی سلامت سیستم، دیکشنری، تبدیل کننده نرخ ارز و مواردی از این دست هستند و در میان آن‌ها یک برنامه پاکسازی و بهینه‌سازی سیستم نیز وجود دارد که 5 میلیون دانلود داشته است و DXclean نام دارد.
 
این نرم‌افزارها با نام کلیکر نامیده می‌شوند زیرا در پس زمینه عملکرد دستگاه شروع به کلیک کردن بر روی محتوای خاص می‌کند و به همین دلیل نیز بار بسیار سنگین پردازشی و مالی را بر دوش شما قرار داده و در عین حال درآمد اضافه‌ای برای توسعه‌دهندگان به وجود می‌آورند.
 
یکی از بدیهی‌ترین موارد، کاهش عمر باتری و مصرف اینترنت بالاتر هستند. گوگل مدعی شده است که تمامی نرم‌افزارهای کلیکر را در بازار نرم‌افزاری خود پاک کرده است ولی این امر به این معنی نیست که برنامه‌ها از روی تلفن‌های همراه کاربران نیز حذف شده است.
 
برای درک امنیت خود بهترین کار این است که برنامه‌های خود را در پلی استور چک کنید و ببینید که در این بازار موجود هستند یا خیر، در صورتی که در این بازار چنین برنامه‌ای کشف نشد، سریع برای حذف برنامه‌ یاد شده اقدام کنید.
کد مطلب: 70554
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام