۰
plusresetminus
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۷

آپدیت ویندوز 10 نرم‌افزار فلش را حذف می‌کند

ایتنا - به‌روزرسانی جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰ به صورت انتخابی عرضه شده و نصب آن زمینه را برای حذف نرم افزار فلش از دنیای مجازی فراهم می‌کند.
آپدیت ویندوز 10 نرم‌افزار فلش را حذف می‌کند

مایکروسافت با هدف تسریع در حذف نرم افزار مخرب و ناایمن فلش به‌روزرسانی جدید سیستم عامل ویندوز ۱۰ را به گونه‌ای طراحی کرده که موجب حذف این نرم افزار و جلوگیری از نصب آن می‌شود.

به گزارش ایتنا از مهر، نرم افزار فلش یکی از ناایمن‌ترین برنامه‌های اینترنتی است که هکرها و ویروس نویسان بارها از آن برای نفوذ به دیگر برنامه‌ها، سیستم عامل‌ها و شبکه‌های اطلاع رسانی سو استفاده کرده‌اند.

این به‌روزرسانی که KB۴۵۷۷۵۸۶ نام دارد، نرم افزار فلش را به طور مستقل پاک می‌کند. اما موجب حذف نرم افزار یادشده از محیط مرورگرهای اینترنتی مانند اج یا سایر مرورگرهای اینترنتی نمی‌شود.

مایکروسافت قبلاً اعلام کرده بود که پشتیبانی از نرم افزار فلاش را در ویندوز ۱۰ تا پایان سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رساند. همچنین این شرکت تصریح کرده که هیچ بسته به روزرسان دیگری را برای Internet Explorer ۱۱ عرضه نمی‌کند.

در آخرین نسخه از مرورگر اینترنتی اج هم که از موتور کروم گوگل بهره می‌گیرد، پشتیبانی از نرم افزار فلاش تنها تا ژانویه سال ۲۰۲۱ انجام خواهد شد. گوگل هم قبلاً اعلام کرده بود تا دسامبر سال ۲۰۲۰ به پشتیبانی از نرم افزار فلش پایان می‌دهد.
کد مطلب: 62855
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام