۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰

امکان سازگارسازی اکس باکس لایو با پلتفرم‌های دیگر برای برنامه نویسان

ایتنا-مایکروسافت به‌زودی به بازی‌سازها اجازه خواهد داد تا اکس باکس لایو را با بازی‌هایی که روی کامپیوتر شخصی، اکس باکس، اندروید، iOS و نینتندو سوئیچ اجرا می‌شوند، یکپارچه کند.
امکان سازگارسازی اکس باکس لایو با پلتفرم‌های دیگر برای برنامه نویسان
مایکروسافت به‌زودی به بازی‌سازها اجازه خواهد داد تا اکس باکس لایو را با بازی‌هایی که روی کامپیوتر شخصی، اکس باکس، اندروید، iOS و نینتندو سوئیچ اجرا می‌شوند، یکپارچه کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، درحالی‌که برخی از بازی‌های مایکروسافت نظیر ماین کرافت از اکس باکس لایو روی اندروید، iOS و نینتندو سوئیچ پشتیبانی می‌کنند، اما به‌زودی به توسعه‌دهندگان اجازه داده خواهد شد تا دستاوردهای اکس باکس لایو چند پلتفرمی و سیستم‌های اجتماعی و چند بازیکنی خود را با بازی‌هایی که برای تلفن‌های همراه و کنسول‌های نینتندو ساخته‌شده‌اند، یکپارچه کنند.
 
وب‌سایت کنفرانس بازی‌سازها(GDC) در این رابطه اظهار کرد که:« اکس باکس لایو در حال بزرگ‌تر شدن است. اکس باکس لایو قرار است تا باعرضه XDK بین پلتفرمی ما از 400 میلیون دستگاه حال حاضر به 2 میلیارد دستگاه و 68 میلیون بازیکن فعال گسترش پیدا کند.»
 
این وب‌سایت همچنین تائید کرد که مایکروسافت قصد دارد تا مجموعه‌ای از ابزارهای پشتیبان PlayFab خود را نیز مورداستفاده قرار دارد که این امر به معنای کار کمتر برای بازی‌سازها و زمان بیشتر برای تمرکز روی جذاب‌تر کردن بازی است.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در این میان نام پلتفرم پلی‌استیشن حذف شده است زیرا سونی مدت‌ها است که ایده بازی میان پلت فرمی را محکوم می‌کند و همین امر موجب شده است که برنامه‌های مایکروسافت در جهت باز کردن راهی برای بازی همزمان کاربران اکس باکس وان در برابر بازیکن‌های پلی‌استیشن 4 به درهای بسته بخورد.
 
سونی اخیرا درخواست‌های زیادی را از جانب کاربرانش برای باز کردن قابلیت‌های میان پلتفرمی برای بازی فورتنایت دریافت کرده است اما احتمال پاسخ مثبت این کمپانی به این درخواست‌ها کم است.
مقاومت سونی در برابر خواسته بازار موجب می‌شود که مایکروسافت فرصت بهتری برای به دست آوردن این بازار داشته باشد.
 
کد مطلب: 55588
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام