۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۶
لهستان مدعی شد:

حمله هکری روسیه علیه لهستان

ایتنا - بنا به ادعای این مقام لهستانی، در نتیجه حمله مزبور، سیستم مالیاتی این کشور دچار اختلال شده و کاربران از دسترسی به وب‌سایت مالیاتی محدود شده‌اند.
حمله هکری روسیه علیه لهستان
دولت لهستان مدعی شده که هکرهای روس به سایت‌های این کشور حمله کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از رویترز، یک مقام رسمی این کشور، روسیه را متهم کرد که عامل یک حمله هکری است به سیستم مالیاتی لهستان صورت گرفته است.
بنا به ادعای این مقام لهستانی، در نتیجه حمله مزبور، سیستم مالیاتی این کشور دچار اختلال شده و کاربران از دسترسی به وب‌سایت مالیاتی محدود شده‌اند.

مطابق این گزارش، در پی جنگ اوکراین، اخیرا تنش و مجادله بین ورشو و مسکو بالا گرفته است.
گفتنی است که غربی‌ها مدعی‌اند که دولت روسیه یک عامل موثر در زمینه هک و عملیات تهاجمی سابری است و از جاسوسی سایبری علیه دیگر دولت‌ها استفاده می‌کند.
دولت روسیه البته بارها اینگونه ادعاها و حمایت از عملیات هک را رد کرده است.

زیشینسکی، یکی از مقامات دولتی لهستان، ضمن تاکید بر مسئولیت دولیت روسیه، گفته: «روس‌ها مسئول تهاجم سایبری مزبور هستند، ما اطلاعاتی در این خصوص داریم که نشان می‌دهد این عملیات کار دشمن ما بوده است.»
هر چند سفارت روسیه در این کشور همچنان موضوع را انکار کرده و افزوده: «ما به چنین ادعاهایی عادت داریم، چرا که در غرب معمولا روسیه را به هر چیزی بدون داشتن مدرک متهم می‌کنند.»

این مقام لهستانی در خصوص جزئیات حمله هکری مزبور افزوده: «این حمله باعث اختلال خدمات توزیع شده بوده، با این وجود، هیچگونه اطلاعات شهروندان مالیات دهنده درز نکرده است.»
به گفته وی: «این تهاجم صرفا باعث مسدود کردن دسترسی کاربران به سایت شده، اما امنیت آن را تهدید نکرده و اطلاعات موجود در آن را در معرض خطر قرار نداده است.»
 
کد مطلب: 72096
برچسب ها: هک روسیه مجارستان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام