۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۸

مجرمان سایبری چگونه در اپلیکیشن شاد در کمین خانواده های دانش آموزان هستند

ایتنا - ​​​​​​​در این مطلب آموزشی ما سعی داریم تا نکاتی کلیدی را به خانواده‌های دانش آموزان، ارائه دهیم، از هموطنان عزیز خواهشمندیم این نکات آموزشی را جدی بگیرند. 
مجرمان سایبری چگونه در اپلیکیشن شاد در کمین خانواده های دانش آموزان هستند

در این شیوه کلاهبرداری که بسیار هوشمندانه می‌باشد،  شیادان سایبری با ایجاد اکانت‌های جعلی در اپلیکیشن شاد با نام‌های مستعار "مدیر، ناظم و یا نام‌هایی شبیه به معلمان یک مدرسه" والدین و خانواده‌ها را در معرض یک کلاهبرداری با روشی تازه قرار می دهند.

این شیادان سایبری با سواستفاده از اسامی معلمان و جایگاه آنان در اپلیکیشن شاد اقدام به ارسال پیام به والدین می‌کنند و با استفاده از تکنیک‌های مهندسی اجتماعی برای نصب اپلیکیشن‌های مختلف والدین را به ارسال کد ترقیب می‌کنند.

 خانواده‌ها مراقب باشند، این کدهایی که شیادان سایبری از آنان می‌خواهند که برایشان ارسال کنند، همان کدهای نصب اپلیکیشن‌های مختلفی نظیر تلفن‌بانک برای خالی کردن حساب آنان و همچنین کدهای ورود به شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌آپ، اینستاگرام و... می‌باشد که پس از نصب از مخاطبین آن‌ها درخواست پول می‌کنند.

هموطن عزیز؛ کد یا هر رمزی که برای شما در شبکه‌های اجتماعی یا بصورت پیامک ارسال می‌شود را نباید برای شخص دیگری حتی نزدیکان خود ارسال کنید و همچنین اگر شخصی از نزدیکان شما در یک شبکه اجتماعی درخواست وجه می‌کند تا از صحت آن مطمئن نشدند مبلغی را برای آن ارسال نکنید.

از شما خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارید و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس‎ cyberpolice.ir ‎ و بخش مرکز فوریت‌های ‏سایبری گزارش دهید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 71924
نام شما
آدرس ايميل شما


کاربر سایت
feedback
Iran, Islamic Republic of
اپلیکیشن یا برنامه کاربردی.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام