۰
plusresetminus
جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۱

اطلاعات پزشکی بیمه استرالیایی در دارک وب!

ایتنا - ​​​​​​​هکرها سوابق پزشکی شمار بیشتری از مشتریان مدی‌بانک پرایوت که بزرگترین بیمه گر سلامت استرالیاست را منتشر کردند و اطلاعات میلیون‌ها مشتری این شرکت اکنون عمومی شده است.
اطلاعات پزشکی بیمه استرالیایی در دارک وب!

انتشار اخیر اطلاعات مشتریان مدی‌بانک در دارک وب، پس از آن صورت گرفت که این شرکت در واکنش به انتشار تدریجی اطلاعات مشتریانش، اعلام کرد باجی پرداخت نخواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، طبق گزارش رسانه ها، وبلاگی که کارشناسان سایبری معتقدند توسط هکرها استفاده می شود، پست جدیدی با عنوان "روز امنیت سایبری مبارک! حاوی پوشه کامل از اطلاعات" منتشر کردند. این پست حاوی فایلی بود که فایلهای فشرده متعددی با حجم بیش از پنج گیگابایت داشت.

رویترز محتوای فایل‌های جدید را که در دارک وب منتشر شده اند، بررسی نکرده است. دارک وب، بخشی از وب جهانی است که تنها با نرم افزار ویژه قابل دسترسی است.

پلیس فدرال استرالیا ماه گذشته اعلام کرد هکرهای مقیم روسیه، عامل حمله سایبری به مدی‌بانک بوده‌اند. در این حمله سایبری، اطلاعات حدود ۱۰ میلیون مشتری فعلی و سابق این شرکت بیمه هک شد. مدی‌بانک، هک شدن این اطلاعات را ۱۳ اکتبر افشا کرد. این شرکت به تازگی اعلام کرده است هیچ شواهدی از این که اطلاعات بانکی مشتریان به سرقت رفته است، وجود ندارد. اطلاعاتی که به دست هکرها افتاده است، برای انجام کلاهبرداری مالی کافی نیست.

استرالیا در ماه‌های اخیر با افزایش حملات سایبری روبرو شده است. بعضی از بزرگترین شرکت‌های استرالیایی از جمله اپتوس که دومین شرکت مخابراتی بزرگ این کشور و متعلق به شرکت مخابرات سنگاپور است، هدف حمله سایبری و رخنه اطلاعاتی قرار گرفته اند که درز اطلاعات میلیون‌ها مشتری آنها را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، کارشناسان فناوری می‌گویند استرالیا در پی کمبود متخصصان ماهر امنیت سایبری و کمبود تجهیزات، به هدف حملات سایبری تبدیل شده است.
کد مطلب: 70798
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام