۰
plusresetminus
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۴۵

آمریکا یک سرقت رمزارزی عظیم را به هکرهای کره شمالی نسبت داد

ایتنا - هکرها توانسته‌اند این رمزارزهای به سرقت رفته را از طریق یک توکن قرارداد هوشمند به نام Tornado Cash تبدیل کنند که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و از پروتکل‌های ترکیب رمزارز برای مخفی کردن برای مخفی کردن ردپای تراکنش‌های رمزارزی استفاده می‌کند.
آمریکا یک سرقت رمزارزی عظیم را به هکرهای کره شمالی نسبت داد
بازی رمزارزمحور پرطرفدار به نام Axie Infinity در ماه گذشته هدف هکرها قرار گرفت و آنها توانستند اتریوم به ارزش بیش از 600 میلیون دلار را به سرقت ببرند، اقدامی که به عنوان یکی از بزرگترین سرقت‌ها در این حوزه شناخته شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، اداره تحقیقات فدرال (FBI) اکنون این جرم را به هکرهای کره شمالی انتساب داده، و از گروه بدنام Lazarus Group نام برده است. بنا بر دیتابیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، آدرس کیف پول دیجیتال (ولت) مرتبط با این سرقت متعلق به گروه لازاروس است.
 
نقش‌آفرینی این باند تبه‌کار پس از تحقیقاتی مشترک توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا و FBI کشف شد. Sky Mavis، که بلاکچین Ronin مرتبط با این بازی را مدیریت می‌کند، این یافته را تایید کرد و قول داده است که پروتکل‌های امنیتی آن را تقویت کند.
 

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط وبسایت الیپتیک، تا تاریخ 14 آوریل، هکرها موفق شدند 80% از رمزارزهای سرقتی را پولشویی کنند. با این حال، ولت رمزارز اصلی استفاده شده برای این هک هنوز منابع مالی به ارزش 440 میلیون دلار در خود دارد. هکرها توانسته‌اند این رمزارزهای به سرقت رفته را از طریق یک توکن قرارداد هوشمند به نام Tornado Cash تبدیل کنند که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و از پروتکل‌های ترکیب رمزارز برای مخفی کردن برای مخفی کردن ردپای تراکنش‌های رمزارزی استفاده می‌کند.
 
گروه لازاروس متهم به پولشویی برای رژیم سرکوبگر کیم جونگ-اون در مقاطع زمانی مختلف در گذشته است، که ظاهراٌ از منابع مالی به دست آمده برای پشتیبانی از برنامه تسلیحاتی دولت و توسعه کلاهک‌های هسته‌ای استفاده می‌کند. بنا بر گزارش‌ها، این گروه با حوادث معروفی همچون هک Sony Pictures و حمله باج‌افزار WannaCry مرتبط تشخیص داده شده است. در سال 2021، وزارت دادگستری آمریکا سه عضو این گروه تبه‌کار را از بابت سرقت منابع مالی به ارزش بیش از 1.3 میلیارد دلار از موسسات و شرکت‌های مختلف در نقاط مختلف جهان تحت تعقیب قرار داد.
 
کد مطلب: 68232
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام