۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
در پی حمله سایبری

قطع دسترسی هزاران دانش‌آموز انگلیسی به ایمیل‌هایشان

ایتنا- یک حمله بدافزاری به سیستم‌های فناوری اطلاعات مدارس سراسر لندن موجب شد که دسترسی ده‌ها هزار دانش آموز این شهر به دستگاه‌های مدرسه و ایمیل‌های خود قطع شود.
قطع دسترسی هزاران دانش‌آموز انگلیسی به ایمیل‌هایشان
یک حمله بدافزاری به سیستم‌های فناوری اطلاعات مدارس سراسر لندن موجب شد که دسترسی ده‌ها هزار دانش آموز این شهر به دستگاه‌های مدرسه و ایمیل‌های خود قطع شود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  zdnet، فدراسیون هریس که 50 مدرسه ابتدایی و دبیرستان را در لندن و اسکس مدیریت می‌کند در روز یکشنبه 27 مارس قربانی یک حمله بدافزاری شد. این رویداد تنها چند روز پس از هشدار مرکز امنیت سایبری ملی انگلستان به مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌ها مبنی بر افزایش خطر مورد هدف قرار گرفتن سیستم آموزشی این کشور اتفاق افتاد.
 
فدراسیون هریس اظهار داشت که مجرمان سایبری با استفاده از نوعی باج‌افزار فاش نشده به سیستم‌های فناوری اطلاعات و داده‌های رمزنگاری شده این مرکز دسترسی پیدا کرده‌اند. همچنین این سازمان تاکید کرد که این حمله باج افزاری تاثیرات منفی زیادی خواهد داشت و سیستم‌های ایمیل به احتیاط  غیرفعال شده اند. سرویس‌های تلفنی مدارس نیز که با استفاده از اینترنت کار می‌کند نیز غیر فعال شده‌اند. علاوه بر این دستگاه هایی که از طرف مدرسه به دانش آموزان داده شده است نیز فعلا غیرفعال هستند.
 
قطع دسترسی هزاران دانش‌آموز انگلیسی به ایمیل‌هایشان

فدراسیون هریس برای بررسی جزئیات دقیق این حمله باج‌افزاری از مشاوران یک مرکز فناوری سایبری استفاده کرد و در عین حال با مراکزی نظیر آژانس ملی جرایم همکاری کرد. این مرکز مدعی شده است که چهارمین اتحادیه آموزشی است که در ماه مارس مورد حمله سایبری قرار گرفته است.
 
این مرکز هنوز نوع دقیق اطلاعاتی که به دست هکرها افتاده است و توسط آنها رمزنگاری شده است را مشخص نکرده است اما در این رابطه اظهار کرده است که نگرانی خانواده‌های دانش آموزان در رابطه با داده‌های از دست رفته را درک می‌کند. همچنین این مرکز به پرسش‌های خبرگزاری‌ها نیز پاسخگو نبوده است.
 
توصیه متخصصان امنیت سیستم به سازمان‌های آموزشی این است که برای مدیریت آسیب پذیری‌های سایبری، استراتژی موثری داشته باشند و اعمال وصله‌های امنیتی را فراموش نکنند. آنها می‌توانند با تجهیز سیستم‌های آنلاین خود به تایید هویت چند عاملی از ایمنی سیستم خود اطمینان حاصل کنند و همچنین بر نصب و فعال سازی نرم افزارهای ضد ویروس روی سیستم‌های دانش آموزان تاکید داشته باشند.
 
کد مطلب: 64582
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام