۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

رایانه‌های مک قربانی باج‌افزار جدید

ایتنا - کارشناسان امنیتی از عرضه باج‌افزار تازه‌ای به نام تیف کوئیت خبر داده‌اند که فقط رایانه‌های مک را برای باج گرفتن از مالکان آنها مورد حمله قرار می‌دهد.
رایانه‌های مک قربانی باج‌افزار جدید


در حالی که تا چند سال قبل رایانه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز هدف اصلی حملات هکری و باج افزاری بودند، چند سالی است وضعیت تغییر کرده و رایانه‌های دارای سیستم عامل‌های مک و لینوکس نیز به طور جدی مورد توجه هکرها قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایتنا از مهر، باج افزار ThiefQuest که قبلاً به EvilQuest مشهور بود، توان تخریبی بالایی دارد و در صورت نفوذ به رایانه‌های مک و قفل کردن فایل‌ها، هیچ راهی برای پاکسازی آن و دسترسی مجدد به فایل‌های مسروقه و از دسترس خارج شده وجود ندارد.

این بدافزار که ترکیبی از قابلیت‌های جاسوس‌افزارها و باج‌افزارها را در خود دارد، در زمان نفوذ به رایانه‌های مک به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار در حال انجام فرایندی طبیعی در ارتباط با برنامه‌ها و سیستم عامل‌های گوگل یا اپل است. اما بعد از نصب رایانه را به طور کامل قفل می‌کند و تا به حال هیچ روشی برای رمزگشایی از فایل‌های قفل شده بدین شیوه شناسایی نشده است.

در حال حاضر موارد محدودی از آلودگی با این باج افزار شناسایی شده و محققان امنیتی می‌گویند کاربران در صورت نصب وصله های به روزرسان مک از گزند آن در امان خواهند ماند.
کد مطلب: 61515
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام