۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴

سازمان ملل هک جف بزوس توسط سعودی‌ها را بررسی می‌کند

ایتنا - سازمان ملل نیز به جرگه مجموعه‌هایی پیوسته است که در رابطه با اتهامات دست داشتن بن سلمان به‌عنوان ولیعهد سعودی در هک تلفن همراه جف بزوس نگران هستند.
سازمان ملل هک جف بزوس توسط سعودی‌ها را بررسی می‌کند
سازمان ملل نیز به جرگه افرادی پیوسته است که در رابطه با اتهامات دست داشتن بن سلمان به‌عنوان ولیعهد سعودی در هک تلفن همراه جف بزوس نگران هستند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget،  کارشناسان سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای خواستار انجام «تحقیقات فوری» در مورد ادعاهای استفاده از حساب کاربری بن سلمان برای هک واتس‌اپ جف بزوس و همچنین نقش «مستمر، چندساله، مستقیم و شخصی» وی در تلاش برای هدف قرار دادن مخالفان شده است.
 
 به گفته متخصصان سازمان ملل، این ادعاها به‌خصوص با مطرح شدن نقش داشتن خاندان سلطنتی سعودی در قتل جمال خاشقچی به‌عنوان خبرنگار واشنگتن‌پست نیاز به پیگیری جدی‌تری دارند.
این تیم همچنین اعلام کرده‌اند که این اتفاق شاهدی بر مشکلات فروش و استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارهای جاسوسی با اهداف نظارت و کنترل شهروندان بوده است.
 
 
 
 به گفته این متخصصان، این ابزار باید برای جلوگیری از سوءاستفاده افراد به‌صورت کاملا دقیق کنترل شود و برای فروش و انتقال این دسته از فناوری‌ها باید مهلت قانونی وجود داشته باشد.
 
عربستان سعودی ادعای هک واتس‌اپ را «پوچ» خوانده و اتهامات در اختیار داشتن کمپین‌هایی برای هک کردن، ارعاب و ترور منتقدین را رد کرده است.
مقامات این کشور با وجود شواهد حاصل از بررسی سازمان سی.آی.ای در دست داشتن ولیعهد در قتل خاشقچی تأکید کرده‌اند که این اقدام «عملیاتی سرکشانه» بوده است.
 
البته سازمان ملل نمی‌تواند دولت آمریکا را به‌زور وادار به انجام تحقیق در این زمینه نماید. با این‌ حال این امر باعث افزایش فشار بر مقامات برای بررسی ادعاها و برخورد با این موارد می‌شود.
البته سازمان ملل متحد به‌طور قطعی عربستان را مقصر نمی‌داند، اما تصدیق می‌کند که این پادشاهی در استفاده از جنگ دیجیتالی برای ساکت کردن مخالفان خود شهرت زیادی دارد.
 
کد مطلب: 59658
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام