۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۴۰

مایکروسافت نقص امنیتی فعال اینترنت اکسپلورر را برطرف می‌‌کند

ایتنا- گزارش‌ها نشان می‌دهند که نقص امنیتی موجود در اینترنت اکسپلورر موجب می‌شود که هکر به‌راحتی بتواند به کامپیوتر شخصی افراد دسترسی پیدا کند.
مایکروسافت نقص امنیتی فعال اینترنت اکسپلورر را برطرف می‌‌کند
گزارش‌ها نشان می‌دهند که نقص امنیتی موجود در اینترنت اکسپلورر موجب می‌شود که هکرها به‌راحتی بتواند به کامپیوتر شخصی افراد دسترسی پیدا کنند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که به‌زودی نقص امنیتی در اینترنت اکسپلورر را برطرف خواهد کرد.
این نقص که تاکنون به‌صورت محدود توسط هکرها مورد استفاده قرار گرفته است، امنیت اطلاعات کاربران را با خطر جدی مواجه می‌کند.
 
 این نقص به هکرها اجازه می‌دهد که حافظه مورد استفاده در موتور اسکریپت نویسی اینترنت اکسپلورر 9، 10 و 11 را به‌گونه‌ای تغییر بدهند که بتوانند کدهای را با همان دسترسی‌های کاربر اجاره کرده و از این طریق کامپیوتر شخص را هک کنند.
این مشکل تقریباً شبیه با نقص امنیتی موجود در فایرفاکس است که در ابتدای هفته جاری برطرف شد.
 
 
این مشکل اینترنت اکسپلورر به حدی جدی است که سازمان امنیت ملی آمریکا نیز در طی بیانیه‌ای مردم را از این نقص امنیتی آگاه کرد و به آنها پیشنهاد داد که از راه‌حل‌های موقتی مبارزه با این نقص از قبیل محدود کردن دسترسی به jscript.dll استفاده کنند.
 
با این‌ حال، اگرچه عملکرد موزیلا برای برطرف کردن این مشکل در فایرفاکس بسیار سریع بود، اما کاربران اینترنت اکسپلورر هنوز مجبور هستند تا مدت بیشتری را برای ایمن شدت دستگاه خود صبر کنند.
مایکروسافت اعلام کرده است که تا زمان عرضه بسته امنیتی ماهانه خود در 11 فوریه این نقص را برطرف نخواهد کرد.
 
البته با وجود بازار مرورگرهای مدرن، این مشکل کاربران زیادی را تهدید نمی‌کند و چندان خطرآفرین نخواهد بود.
مایکروسافت این روزها به‌شدت اینترنت اکسپلورر را به نفع اج به حاشیه رانده است و همچنین تعداد افرادی که از مرورگرهای سوم شخص مثل کروم یا فایرفاکس استفاده می‌کنند نیز بسیار زیاد است.
 
کد مطلب: 59599
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام