۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰

نکاتی برای در امان ماندن از حملات هکری

ایتنا - پلیس فتا نکاتی پیشگیرانه برای کمک به هوشیاری و ایمن نگه داشتن شما در هنگام حرکت در دنیای دیجیتال را ارائه کرده است.
نکاتی برای در امان ماندن از حملات هکری

به گزارش ایتنا از پلیس فتا، مشاغل در همه ابعاد روزانه قربانی حملات سایبری می‌شوند. بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند به شرکت‌ها را به طور متوسط ۲.۴ میلیون دلار یا بیشتر خسارت وارد نمایند. هنوز این سؤال باقی مانده است، "اهداف اصلی این حملات چه کسانی هستند؟"

 ۶۷٪ از حملات بسیار هدفمند علیه "کارمندان سطح پایین" مانند نمایندگان خدمات مشتری است.

  مشاغل موجود در "مدیریت" و "مدیریت عالی" ۲۷٪ از هدفمندترین کارکنان یک سازمان را تشکیل می‌دهند.

 ۲۰٪ از کارمندان در روابط عمومی، بازاریابی و موقعیت‌های منابع انسانی توسط کلاهبرداری‌های مخرب و فیشینگ مورد حمله قرار می‌گیرند.

تولید‌کنندگان دارو با هدف بسیار بالایی صنعت هستند و به طور متوسط طی مدت ۳ ماه ۷۱ حمله در هر شرکت ثبت می‌شود.

نکاتی پیشگیرانه برای کمک به هوشیاری و ایمن نگه داشتن شما در هنگام حرکت در دنیای دیجیتال:

به دنبال ترفندهای سایبری در سایه باشید
به پیوست‌ها، تبلیغات و هشدارهای بازشو توجه جدی کنید، و اطمینان حاصل کنید که فقط به آنچه اعتماد دارید باز می‌شود. توصیه می‌شود با دانستن اینکه چه چیزی را جستجو کنید، به کاربران آموزش دهید تا هرگونه ایمیل و وب سایت مخرب را مشاهده کنند.

از پیوندها و پیوست‌های ناخواسته خودداری نمایید
این مهم است. شما باید فرستنده ایمیلی را بشناسید و به منبعی که از آنجا تهیه می‌شود اعتماد کنید. اگر مطمئن نیستید، محتاط باشید و سعی کنید از باز کردن ایمیل از یک منبع / فرستنده ناشناس به طور کلی جلوگیری نمایید.

اگر یک ایمیل ناخواسته باز کرده‌اید، هرگز روی پیوندها کلیک نکنید و اسناد Word را که پیوست شده‌اند، باز نکنید. آنها می‌توانند شما را به یک وب‌سایت مخرب سوق دهند یا ابزار شما را با ویروس آلوده کنند. اگرچه اکثر شرکت‌ها از ویژگی‌های اسکن بدافزار استفاده می‌کنند، شما نباید تنها به این امر اعتماد کنید.

ایمیل HTML را خاموش نمایید
با فعال کردن HTML ، گاهی اوقات می‌توانید اسکریپت‌های بدافزار را به طور خودکار در یک ایمیل اجرا کنید. به همین دلیل ممکن است بخواهید غیرفعال کردن آن را در نظر بگیرید که خطر حمله را کاهش می‌دهد.

از آلوده شدن کل سیستم به ویروس‌ها جلوگیری نمایید

هارد دیسک‌های USB و خارجی می‌توانند بدافزارها را حفظ کرده و در محیط کار بر روی رایانه‌های دیگر پخش نمایند و کل سیستم را آلوده کنند. اگر می‌خواهید هوشیار باشید، توصیه می‌شود هر بار که یک پورتال خارجی را به یک کامپیوتر وصل می‌کنید ، همه و سایر دستگاه‌های خارجی را با نرم‌افزار ضدویروس اسکن نمایید.

مرتباً گذرواژه خود را تغییر دهید
اگرچه ممکن است این امر واضح به نظر برسد، فراموش کردن به‌روزرسانی مرتب رمزهای خود را فراموش کرده یا از ترس فراموش کردن آنها تمایلی به انجام این کارندارید. در حقیقت ، طبق گفته Sophos ، 70٪ از کاربران اینترنت تقریباً برای تمام سرویس‌های وب مورد استفاده از همان رمز عبور استفاده می‌کنند.

برای اهداف امنیتی، این کار خوب است که رمزهای عبور خود را هر ۹۰ روز یکبار تغییر دهید.
کد مطلب: 58427
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام