۰
plusresetminus
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸

محکم‌کاری به شیوه احراز هویت دومرحله‌ای!

ایتنا - احراز هویت دو مرحله‌ای یکی از راهکارهای جدیدی است که سرویس‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف به پلتفرم خود افزوده‌اند تا کاربران بتوانند امنیت سایبری حساب کاربری و اطلاعات خصوصی خود را ارتقا دهند.
محکم‌کاری به شیوه احراز هویت دومرحله‌ای!


مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که استفاده از ورود و احراز هویت چند مرحله‌ای در حساب‌های کاربری جلوی بالغ بر ۹۹ درصد از هک و سرقت‌های اطلاعاتی توسط هکرها و مجرمان سایبری را می‌گیرد.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت مایکروسافت به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به تازگی اعلام کرده است که کاربران در صورتی که گزینه ورود و احراز هویت چندمرحله‌ای را در حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام رسان خود فعال‌سازی کنند، قادر خواهند بود تا ۹۹ درصد از احتمال هک شدن و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به حساب‌های کاربری خود بکاهند و بدین ترتیب به محافظت از حریم شخصی و خصوصی خود بپردازند.

بر اساس گزارش وب‌سایت زد دی نت، سیستم و گزینه ورود و احراز هویت دو مرحله‌ای یکی از راهکارهای جدیدی است که سرویس ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف به پلتفرم خود افزوده‌اند تا کاربران بتوانند امنیت سایبری حساب کاربری و اطلاعات خصوصی خود را ارتقا دهند.

این سیستم ورود و احراز هویت دو مرحله‌ای بدین گونه است که کاربران برای ورود به اکانت موردنظر خود، یک بار نام کاربری و رمزعبور خود را وارد می‌کنند، سپس یک کد لحظه‌ای به صورت اس‌ام‌اس یا ایمیل برای آنها ارسال می‌شود که باید در مرحله بعدی، وارد کنند تا در صورت مطابقت بتوانند وارد حساب کاربری خود شوند.

به باور کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری، این روش به میزان قابل توجهی از هک و سرقت‌های اطلاعاتی کاربران جلوگیری می‌کند، چراکه هکرها و مجرمان سایبری حتی در صورت دسترسی به گذرواژه کاربران، دیگر قادر نخواهند بود به کدهای لحظه‌ای که شرکت توسعه دهنده سرویس موردنظر برای کاربران به صورت پیامک یا ایمیل ارسال می‌کند، دسترسی پیدا کنند و بدین ترتیب نمی‌توانند وارد حساب کاربری آنها شوند و اطلاعات موردنظر خود را به سرقت ببرند.

بدین ترتیب کاربران باید به قسمت تنظیمات سرویس‌های مختلف اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی خود بروند و در صورت وجود گزینه احراز هویت و ورود دو مرحله‌ای، آن را فعال‌سازی کنند.
به عنوان مثال، تصویر زیر به ترتیب مراحل فعال‌سازی سیستم ورود و احراز هویت دو مرحله‌ای را در اپلیکیشن پیام رسان واتس‌اپ نشان می‌دهد:
 


کد مطلب: 57883
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام