۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۴

تفاهم وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش در الكامپ

ایتنا - مراسم انعقاد تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات با حضور جواد حسینی، سرپرست آموزش و پرورش و محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد.
به گزارش ایتنا، در این مراسم، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه برای داشتن ایران هوشمند، کاربر هوشمند می خواهیم، گفت: این موضوع در ماده ۶۹ قانون ششم مورد توجه قرار گرفته است و وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش موظف به برداشتن گام هایی در حوزه هوشمند سازی به ویژه در مناطق محروم دارند.
وی ادامه داد: براساس توافق نامه منعقد شده تا پایان سال مدارس را به شبکه ملی اطلاعات منتقل می کنیم، همچنین تاسیس مدرسه هوشمند را در دستور کار داریم و مکانیسم هوشمندسازی را مورد توجه قرار دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سازوکار انجام شده در زمینه هوشمندسازی و ورود استارت آپ ها است، گفت: مدارس باید در حوزه تجهیز به رایانه ها هم مورد توجه باشد البته موضوع مهم تر از آن، محتواست که طبیعتا تولید محتوای آموزشی در آموزش و پرورش است.

در اين نشست، سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۲۲ هزار کلاس درس که حدود ۲۲.۵ درصد از کلاس های درس مدارس را شامل می شود، هوشمندسازی شده اند.
سید جواد حسینی گفت: بر مبنای آخرین آمارها ۱۲۲ هزار کلاس درس در کشور هوشمندسازی شده اند و حداقل یک تخته هوشمند در این کلاس ها وجود دارد.
وی ادامه داد: ۷۷ هزار مدرسه نیز به نوعی به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و امکان استفاده از اینترنت را دارند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون با بحث نابرابری اجتماعی در آموزش مواجه هستیم و اجرای تفاهم نامه همکاری با وزارت ارتباطات برای فرآیند هوشمندسازی مدارس در راستای حل عدالت اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفته است.
حسینی تاکید کرد: بر مبنای ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه، باید مدارس کمتر برخوردار، روستاها، مراکز حاشیه نشین و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هوشمندسازی شوند.

وی گفت: به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز در شهرهای توسعه یافته، ۷ کامپیوتر وجود دارد اما در مناطق کمتربرخوردار به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز نیم کامپیوتر وجود دارد. بر این اساس موضوع هوشمندسازی مدارس می تواند گامی بلند در راستای ارتقای آموزش و تحول در توسعه آموزشی کشور باشد.
 
کد مطلب: 57427
برچسب ها: الکامپ
نام شما
آدرس ايميل شما