۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۳
خطری که جان بیماران را تهدید می‌کند

نفوذ هکرها به پمپ‌های بیمارستانی

ایتنا - موسسه امنیتی سایبر ام دی ایکس از شناسایی دو آسیب پذیری خطرناک در پمپ‌های تزریق پرکاربرد بیمارستانی خبر داده که به هکرها امکان کنترل از راه دور آنها را می‌دهد.
نفوذ هکرها به پمپ‌های بیمارستانی


وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز ضمن تأیید این موضوع وجود آسیب پذیری در پمپ‌های بیمارستانی آلاریس را تأیید کرده است. پمپ‌های یادشده برای انتقال مایعات به بدن بیماران به شیوه‌ای کنترل شده به کار می‌روند.

به گزارش ایتنا از مهر، هکرها با نصب بدافزار بر روی برد رایانه‌ای این پمپ‌ها که مجهز به ویندور سی‌ای هستند، می‌توانند کنترل آنها را به طور کامل در دست گرفته و حتی آنها را خاموش و روشن کنند.

آسیب پذیری مذکور تا بدان حد جدی است که به هکرها امکان صدور فرامین مختلف و کم و زیاد کردن مقدار مایعات در حال انتقال به بدن افراد را می‌دهد. این کار می‌تواند سلامت بیماران را به خطر انداخته و حتی موجب مرگ آنها شود.

به بیمارستان‌های آمریکایی که از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند توصیه شده تا نرم افزار نصب شده بر روی آنها را به روز کنند تا جلوی چنین سواستفاده هایی گرفته شود. اجرای حمله هکری بر علیه این پمپ‌ها تنها در صورت استفاده از نرم افزار قدیمی آنها ممکن است.
کد مطلب: 56977
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام