۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۸

نرم افزار جاسوسی قدرتمندی که کاربران آیفون را هدف قرار می‌دهد

ایتنا- پژوهشگران امنیتی یک برنامه نظارتی قدرتمند را کشف کردند که در ابتدا برای دستگاه‌های اندروید طراحی شده بود و اکنون می‌تواند دارندگان گوشی‌های آیفون را هم تحت تأثیر قرار دهد.
نرم افزار جاسوسی قدرتمندی که کاربران آیفون را هدف قرار می‌دهد
پژوهشگرانی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کنند، اخیراً به نکته جدیدی برخوردند. آنها یک برنامه نظارتی را کشف کردند که در ابتدا مخصوص کاربران اندروید بود و امروز کاربران آیفون را هدف قرار می‌دهد. این برنامه نظارتی که توسط پژوهشگران “Lookout” کشف شد، اعلام کرد که توسعه دهندگانش از مدارک سازمانی صادرشده توسط شرکت اپل، برای نفوذ به فروشگاه اپلیکیشن اپل سوء استفاده می‌کردند و از این طریق قربانیان ناآگاه را هدف قرار می‌دادند.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌کرانچ، این برنامه کمکی حامل مخفی به محض اینکه روی دستگاه نصب شود، می‌تواند در سکوت کامل، مخاطبان قربانی، فایل‌های صوتی، تصاویر، ویدیوها و سایر اطلاعات دستگاه از جملع اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی فعلی را بگیرید. این برنامه حتی این توانایی را دارد که به صحبت‌ها و مکالمات شخص گوش دهند.
 
با وجود گفته‌های پژوهشگران مبنی بر وجود چنین برنامه‌ای، هنوز اطلاعات خاصی درباره افرادی که هدف قرار گرفته‌اند، منتشر نشده است. پژوهشگران تصریح کردند که این برنامه مخرب، کار خود را از سایت‌های جعلی منصوب به حامل‌های سلولس ایتالیا و ترکمنستان آغاز کرده است. همچنین محققان گفتند که مشکلات مربوط به سازندگان نسخه قدیمی این برنامه است که برنامه‌های آنها توسط “Connexxa”، سازنده ایتالیایی اپلیکیشن نظارتی که مورد استفاده مقامات ایتالیایی قرار می‌گرفت، توسعه یافته است.
 
این برنامه که “Exodus” نام دارد، هزاران قربانی گرفته است و قابلیت‌های جاسوسی زیادی دارد که با دانلود آن، به دستگاه منتقل می‌شود. قابلیت‌های این دستگاه، امکان دسترسی کامل به اطلاعات دستگاه از جمله ایمیل، اطلاعات سلولی، پسورد وای‌فای و غیره را فراهم می‌کند.
 
این نکات نشان می‌دهد که یک تیم حرفه‌ای مسئول ایجاد و گسترش چنین جاسوس‌افزاری بوده است. نسخه اندروید این برنامه در اپ استور گوگل وجود دارد ولی ورژن iOS آن، چندان گسترش پیدا نکرده است. جالب است که مجوزهای لازم برای فعالیت این برنامه توسط اپل صادر شده بود.
 
کد مطلب: 56220
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام