۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶

جایزه سوییس برای هک کردن سیستم انتخاباتی این کشور!

ایتنا - سوئیس برای تست امنیت سیستم جدید رأی‌گیری الکترونیکی خود، انتخاباتی صوری را به عنوان یک چالش برای هکرها به راه انداخته تا بتواند این سیستم را امتحان کند.
جایزه سوییس برای هک کردن سیستم انتخاباتی این کشور!


به نوشته روزنامه فرانسوی لوژورنالدو دیمانش، کشور سوئیس یک انتخابات صوری از ۲۵ فوریه تا ۲۴ مارس برگزار می‌کند تا بتواند سیستم جدید رأی گیری الکترونیکی خود را آزمایش کند.

برای این چالش جایزه‌ای تا سقف ۱۳۲ هزار یورو اعلام شده و در این چالش هکرها می‌توانند سعی کنند آرا را دستکاری کنند، میزان آرا را ببینند، آرا را از حالت محرمانه خارج و افشا کنند و تدابیر امنیتی را یا دور بزنند و یا غیر فعال کنند. میزان جایزه این چالش بستگی به میزان نفوذی که هکرها موفق به انجامش شوند، دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جایزه‌ای به ارزش ۴۴ هزار یورو برای هکری خواهد بود که بتواند بدون آنکه شناسایی شود آرا را دستکاری کند.هکری که بتواند محرمانه بودن رای‌ها را نقض کند ۱۰ هزار فرانک سوئیس و کسی که آرا ی الکترونیکی را از بین ببرد ۵ هزار فرانک سوئیس دریافت خواهد کرد.

رأی دهندگان در سوئیس ترجیح می‌دهند بیشتر به روش رأی گیری الکترونیکی و از خانه در فاصله چند هفته قبل ازهر انتخابات، رأی دهند به این علت مقام‌های این کشور می‌خواهند از این سیستم جدید و امنیت آن مطمئن شوند. سیستم رأی گیری الکترونیکی در سوئیس از سال ۲۰۰۴ تا کنون در فاز آزمایشی و در برخی مناطق مختلف مورداستفاده قرار می گرفته است.

گفته شده تا روز پنجشنبه بیش از ۲ هزار هکر برای رقابت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که ۲۶ درصد آنها سوئیسی ۱۵ درصد فرانسوی ۷ درصد آمریکایی و ۵ دصد آلمانی هستند.
کد مطلب: 55643
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام