۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴

اپلیکیشن‌های محبوبی که اطلاعات را می‌دزدند!

ایتنا - گفته می‌شود برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی محبوب و پرطرفدار به صورت کاملاً مخفیانه اطلاعات کاربران را به سرقت برده و از آنها جاسوسی می‌کرده‌اند.
اپلیکیشن‌های محبوبی که اطلاعات را می‌دزدند!

با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری و هک اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی، این روزها کارشناسان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری با بررسی اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف اینترنتی سعی دارند که کاربران را از خطرات و تهدیدات مختلف آن مطلع کرده و علاوه بر اعلام هشدار به آنها برای محافظت از حریم خصوصی خود، شرکت‌های توسعه دهنده آنها را نیز مجبور کنند که امنیت اپلیکیشن و سرویس‌های خود را افزایش داده و با انتشار به روزرسانی های مختلف، آسیب رسانی‌های مربوطه را برطرف سازند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گزارش‌های جدیدی در رسانه‌ها از جمله وب سایت hackernews منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی محبوب و پرطرفدار که در فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور نیز وجود داشته‌اند، به بسیاری از داده‌های کاربران دسترسی داشته و با نفوذ به حریم شخصی گوشی آنها، حجم زیادی از اطلاعات آنها را ربوده و جاسوسی کرده است.

از معروف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی که اطلاعات کاربران را به سرقت برده‌اند، می‌توان به برنامه کتاب صوتی Audible، برنامه کاربردی کلین مستر و انگری بردز کلاسیک اشاره کرد. البته از چندین اپلیکیشن اندرویدی دیگر نام برده شده است که بر اساس یافته‌های محققان امنیتی، به سرقت اطلاعات شخصی کاربران می‌پرداختند.

با اینکه هنوز هدف و انگیزه این رخداد معلوم و مشخص نشده است، باید گفت که این اتفاق نشان داده که هنوز با اینکه هر از گاهی کارشناسان از بروز ضعف‌های امنیتی سخن می‌گویند و به همین دلیل جنجال‌های زیادی نیز به راه می‌افتد، اما هنوز اطلاعات کاربران در برنامه‌های محبوب و پرطرفدار به سرقت می‌رود و معلوم نیست که اتفاقی برای این حجم از اطلاعات خواهد افتاد.

انتشار این گزارش‌ها در فضای مجازی جنجال‌های فراوانی را به وجود آورده و بسیاری از کاربران اپلیکیشن های مذکور در باره حریم خصوصی گوشی‌های هوشمند خود ابراز نگرانی کرده و از مسئولان و مقامات شرکت‌های توسعه دهنده برنامه‌های مذکور درخواست کرده‌اند که هر چه سریع‌تر در این مورد پاسخگو باشند و به برطرف کردن مشکلات و چالش‌های امنیتی در اپلیکیشن‌های مربوطه اقدام کنند.
کد مطلب: 55637
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام